Hej!
Jag läser till Maskiningenjör på Karlstad Universitet och jag ska göra ett arbete om olika isoleringar i villor, mm.
Är lite rookie på det här, och hoppas på att få hjälp!
Jag undrar om det finns någon isoleringsstandard som som det måste uppnå, för att vara tillåtet att bygga?
Är det nån som snabbt kan förklara vad en ytterväggsisolering ska/kan innehålla, och vilka mått man ska ha på de olika materialen för att få en bra - effektiv isolering?
Jag kommer att koncentrera mig på just ytterväggarna, och hoppas på att jag kommer att få lite hjälp på traven. Om inte, vart kan jag vända mig då?
Kommer att själv bygga ett ngn gång, och hoppas då att jag skulle kunna använda mig av detta arbete!
Är de nån som vill hjälpa mig med mitt problem?
Vore tacksam för svar!!
MVH Martin