Ska köpa material till mitt yttertak - underlagspapp, läkt och betongpannor. Kollade för något år sedan och har för mig att jag på nätet nånstans hittade ett bra paketpris - nu hittar jag det inte igen ??? Nån som vet vad jag kan ha sett eller har andra bra pristips? Tänkte mig en ytbehandlad dubbelkupig betongpanna typ Benders eller Jönåker (helst nåt stort/vanligt märke) och papp YAP 2200 t ex Icopal Macoflex. Läkt 25x25 resp. 25x38. Har fått prisförlag från lokala byggaren på 133 kr/kvm (jag ska ha 182 kvm) - är det bra?

Dom gamla betongpannorna tänkte jag bara slänga... eller tror ni det finns någon som vill ha dom mot nerplockning? Var kan jag annonsera isåfall?
Om jag ska slänga dom - var hyr man container billigast?
Puh... en fråga till bara: Var kan man hyra bra transportband för att få upp/ner pannorna?

Supertacksam för alla svar :)

alltid någon som plockar ner dem gratis om de får dem...

Sen behöver du inte transportband för att få ner dem utan det räcker att spika ihop två grova plank o kasa ner dem ...

begär sen kran vid leverans av nya så lägger ni ut dem direkt i högar på taket ///

Hejan

www.Cramo.se hyr ut transport band & Pan kap (riktig! e nog värt pengarna om det e mycket o kapa)

Lycka till

Tack för svaren! Det här börjar kännas bra :)

Har du några andra kalkyler? Känner du till hur mycket en byggare vill ha för att byta när du istället åker till Mallorca? ;)

Ja, någorlunda. Jag har själv fått en offert på 68 000, och jag har vänner som låtit det göras för liknande pris.
Jag räknar med att lägga max hälften av detta på material, container, maskinhyror m m - dock ej med räknat min och min familj/vänners arbetsinsats förstås!

Men gör jag det själv har jag råd att vila upp mig på Mallorca sen ;D
Och sen är det ju lite kul förstås! Plus att jag tror faktiskt jag gör ett bättre jobb... såg t ex att grannarna med samma taklutning som lejde bort det fick 15 pannrader, fast enligt min beräkningar bör man ha 19 eller 20 (har idag 14 och det är på tok för lite).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.