Det finns omålat plus olika bredder att välja om ni letar mer...

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det finns omålat plus olika bredder att välja om ni letar mer...
Får leta mer igen då. Tycker jag letat och letat

Kontakta någon närliggande såg om ni har.

H Hästängsudd skrev:
Låter som ni letar efter något likt denna:
[länk]
Ja bra exakt så. Men hittar inget hos dem "vanligaste" handlarna. Byggmax, Bauhaus etc. Får beställa om inte annat men då drar det ju iväg lite i pris :)

Enligt mig är lättaste och snyggaste att spika med en 50mm dyckert i sponten in i reglarna. Har man inte en dyckertpistol eller vill låna/hyra/köpa så funkar såklart skruv också. Typ 4x50mm med försänkt skalle. Antingen i sponten snett neråt eller rakt på, men då får man en synlig skalle.

W Willewonka skrev:
Enligt mig är lättaste och snyggaste att spika med en 50mm dyckert i sponten in i reglarna. Har man inte en dyckertpistol eller vill låna/hyra/köpa så funkar såklart skruv också. Typ 4x50mm med försänkt skalle. Antingen i sponten snett neråt eller rakt på, men då får man en synlig skalle.
Håller med fullt ut. Vi hade en skruvad panel när vi flyttade in. Såg förjävla illa ut. Var det första jag tog bräckjärnet till. Skjut med dyckertpistol. Tryckluftsvarianterna kostar inte mycket alls. Eller hyr. Men skruva blir aldrig så snyggt som en fin dyckert.

• Gilla
Willewonka
  • Laddar…
SkitOxe SkitOxe skrev:
Håller med fullt ut. Vi hade en skruvad panel när vi flyttade in. Såg förjävla illa ut. Var det första jag tog bräckjärnet till. Skjut med dyckertpistol. Tryckluftsvarianterna kostar inte mycket alls. Eller hyr. Men skruva blir aldrig så snyggt som en fin dyckert.
Ok. Jag tror jag lutar mot spik. Dock för hand finns det någon speciell spik när det är gips och sedan trä? Som sagt, nybörjare...

Sanctunized Sanctunized skrev:
Ok. Jag tror jag lutar mot spik. Dock för hand finns det någon speciell spik när det är gips och sedan trä? Som sagt, nybörjare...
så tunn dyckert du klarar av att hantera. Och ett dorn för att försänka dom med. En hammare att banka med

Sanctunized Sanctunized skrev:
Jag tänkte ha panelen liggande :) men väggen orkar med den då så det inte brakar loss? :)
Jadå, bara du fäster panelen i reglarna.

Jag såg av någon anledning stående panel framför mig, men ska den ligga behöver du naturligtvis inte ha list bakom, my bad.

Spika eller skruva är som sagt en smaksak. Oavsett vilket är det ju väldigt lätt att byta ut en och annan bräda ifall de skulle få för sig att slå sig trots allt.

Men oavsett vilket — TESTA. Vågar man inget så vinner man inget!

.

• Illustration av rätt och fel sätt att såga genom en list med en handsåg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.