Elen växer fram...
ImageUploadedByByggahus.se1405353890.394325.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ImageUploadedByByggahus.se1406472747.803171.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
50% resonansdämpande ull i enlighet med konstens alla regler.

Än så länge är det märkligt lite kök i den här kökstråden och motsvarande mer generisk byggtråd.
 
För att kompensera lite för köksbristen kan jag bjud på en vitvarubild.

ImageUploadedByByggahus.se1406472954.128815.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ImageUploadedByByggahus.se1406494378.089093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första tre varven akustikprofil uppe (så när som på en liten bit).

Det känns egentligen fel att blanda in stålprofiler men jag har inte plats för ett fribärande undertak utan att saxa åsarna och det blev för bökigt.

Om någon annan byggt med akustikprofiler utbyter jag gärna erfarenheter.
 
ImageUploadedByByggahus.se1406841840.329698.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Akustikprofilen klar. Osb på väg upp.
 
ImageUploadedByByggahus.se1407095006.772149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här ser man matning till underskåpsuttag, spottar och knappar. Elektrikern tyckte att vi skulle skicka ut dem i underkant med skåpet så skulle de dosa av utanpåliggande. Jag har kommit på att det skulle se förjävligt ut och kommer istället försöka fixa en dold installation i skåpets underkant.
 
ImageUploadedByByggahus.se1407241986.372476.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här osbskivan har 8 hål i tre olika storlekar. Det är förhoppningsvis den bökigaste...
 
Jag har varit i stort sett död för det här forumet sedan appen slutade fungera. Jag kan väl inte påstå att förstaintryck av den här nya är så där klockrent men jag ska ge den en chans.

Nu återupptar vi en av de kanske långsammaste renoveringstrådarna i hela forumet.
 
Gipsat och målat. Golvläggning pågår. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut, jobba på! Vad blir det för kök? Typiskt elektriker att föreslå en så ful lösning i ett helt nytt kök...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad vore väl en fiskbuggaren-bygger-tråd utan sedvanlig verktygspornografi? Premiär för nya (blå) krysslasern! Jag gillade den gröna också, men sånt här kunde den inte göra med mindre än att man hade ett rum till att husera i i laserlinjens förlängning.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som vanligt bär det emot lite innan man kommer igång.
 
Vad är det för golv? Ser trevligt ut! Är det massiv ek?
 
Massiv ek. Hårdvaxoljat. Vi köpte upp ett testparti så vi har ungefär exakt så mycket som behövs till nedervåningen. (Dvs, det kommer inte att räcka.)
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svårt att komma åt med sänksågen inne i hörnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.