Efter att motionerat radiatorventilerna fick jag oväntat värme i två av elementen (de som låg efter elementet med värme i). Så, bankade och motionerade lite till på de två som fortfarande är kalla (tidigare bilder). Knackade även lite försiktigt på T-kopplingen (om det skulle vara luft där.
 
winqvist winqvist skrev:
Efter att motionerat radiatorventilerna fick jag oväntat värme i två av elementen (de som låg efter elementet med värme i). Så, bankade och motionerade lite till på de två som fortfarande är kalla (tidigare bilder). Knackade även lite försiktigt på T-kopplingen (om det skulle vara luft där.
Det finns ju smutsfilter och magnetitfilter man kan montera i radiatorsystemet, det kanske är läge i ditt system då det verkar som du har smuts och avlagringar i det.
 
D Dublin skrev:
Det finns ju smutsfilter och magnetitfilter man kan montera i radiatorsystemet, det kanske är läge i ditt system då det verkar som du har smuts och avlagringar i det.
Bra att du tipsade om det. Finns hur mycket rör som helst i källaren och jag tycker jag känner igen att det kanske kan finnas nått filter (efter att googlat på hur de ser ut). Ska ner och kolla. Annars så låter det ju som en smart investering då systemet är gammalt. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.