Hej, någon som känner till detta dörrhandtag från början av 1900-talet? Det jag undrar är om jag kan få bort handtaget från plattan så att jag kommer åt skruvarna.

• Dörrhandtag i mässing från tidigt 1900-tal monterat på en platta med dekorativt mönster, med synliga skruvar på en vitmålad dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt sett så brukar inte det gå.
Just ditt handtag vet jag inte men har svårt att tro det skulle vara annorlunda.

D Du och 19till skrev:
Normalt sett så brukar inte det gå.
Just ditt handtag vet jag inte men har svårt att tro det skulle vara annorlunda.
Misstänkte det. Tack då ska jag inte prova med våld.

Olika storlekar av sexkantsnycklar i metall, både traditionella och dubbelände. Verktyg för montering och reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller bara en stjärnbits och en tång👍

I InsidersUnited skrev:
[bild]
Eller bara en stjärnbits och en tång👍
Jodå det kan jag lova att jag gjort så många gånger men det blir inte bra. Så lite plats bakom där.

J
But ut handtaget mot ett nytt och snyggt, så slipper du både utseendet och de krångliga skruvarna. 👌

J Jorel03 skrev:
But ut handtaget mot ett nytt och snyggt, så slipper du både utseendet och de krångliga skruvarna. 👌
Tråkig ton och inte hjälpte det heller

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
J
Wow, det var då till att vara rejält lättkränkt. 😱

Du fick tips på två olika verktyg, men det dög inte för dig.

Därför är det enklaste att du köper ett nytt handtag, eftersom du tycker det är för besvärligt att använda normala verktyg för jobbet.

Redigerat:
En lång bits/bitshållare samtidigt som du trycker ner handtaget brukar funka

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
En lång bits/bitshållare samtidigt som du trycker ner handtaget brukar funka
Har provat det med men tack ändå👍

Karrock
Sitter skruvarna fast, eller snurrar de utan att lossna?

Karrock Karrock skrev:
Sitter skruvarna fast, eller snurrar de utan att lossna?
De skruvar upp sig efter ett tag. Har lyckats byta en men den andra får jag inte grepp om för att ta bort o byta.

På något sätt har dom ju fått dit skruvarna. En sånt här spärrskaft för bits och Pz2 bits. Skruvdragare med ergonomiskt grepp och en roterande mekanism, tillverkad i silvermetall. Verktyg för bygg- och renoveringsprojekt.
Skruven ser rejält sliten ut som man använt fel bits

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J JPW skrev:
Kanske en sån här kan hjälpa till:

[länk]

En makalös liten manick som ofta når när det är jättetrångt. Man kan trycka hårt direkt på bitset och samtidigt vrida med stor kraft.
Tack för tipset får mäta inåka till Bauhaus o kolla på den. Har försökt med annat spärrskaft men det får inte plats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.