2 764 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Ytjämnhet vid flytspackling
Jag flytspacklade golvet igår i duschrummet jag renoverar. Det var första gången jag gjorde det och lyckades få till fallet mot brunnen ganska skapligt. Jag får kontrollera ikväll. Dock såg jag efter några timmar att det på sina ställen blivit en "skrovlig" yta.
Kanske hade jag inte tillräckligt lös blandning kombinerat med den varma temperaturen som den soliga dagen gav var igår.
Jag tänkte lägga golvvärmekabel på detta. Hur slät måste ytan vara ? Kan kabeln skadas vid för ojämn yta ? Kan man slipa ned detta med vanlig handslipmaskin ?
Tacksam för svar.
// Opticruise
Kanske hade jag inte tillräckligt lös blandning kombinerat med den varma temperaturen som den soliga dagen gav var igår.
Jag tänkte lägga golvvärmekabel på detta. Hur slät måste ytan vara ? Kan kabeln skadas vid för ojämn yta ? Kan man slipa ned detta med vanlig handslipmaskin ?
Tacksam för svar.
// Opticruise
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Varför la du inte golvvärmen i flytspacklet? Har du tänkt att lägga den i fixet?
Golvet hade två nivåskillnader. Ca 50mm. Jag använda flytspacklet för att avjämna. Sedan kommer jag använda ett speciellt spackel för värmekabeln ( tror det hette Kiilto Rot- värmekabelspackel. )
Det var totalt omöjligt att lägga värmekabeln på ursprungsgolvet.
Det var totalt omöjligt att lägga värmekabeln på ursprungsgolvet.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Är ytan vass så kan man ju slipa lite med en bandslip, men är ytan bara ojämn och det funkar att limma fast kabeln på den så är det inga problem. Den kommer ju ändå att bli inbäddad i det nya spacklet.
Jon_h rättar mig nog om jag har fel
Jon_h rättar mig nog om jag har fel
Klicka här för att svara