Jag har ett nylagt tegelgolv med återbrukade nysågade stenar. Golvet har fått 3 behandlingar Nitor Klinkerolja. Vid varje strykning har oljan träckt in otroligt fort. Sammanlagt är mängden olja som gått åt betydligt högre än den åtgång som anges av tillverkaren. Trots detta är golvet är fortfarande mycket smutskänsligt.
Finns det ngt tips på bra produkt att använda? Vi vill gärna (så långt det går!) behålla golvets matta utseende.
Tack på förhand!

Hur gick det? Jag står med samma problem nu.

Ja, du. Vi hittade ingen produkt som riktigt matchade vad vi ville uppnå. Bestämde oss till sist för att prioritera slitstyrka och smutsskydd (småbarnsfamilj) och köpte ett system (2 produkter - minns ej exakt vad de hette men kan förstås kolla upp) på Qvesarum. Om jag förstår innehållsförteckningen korrekt var det faktiskt egentligen en lackprodukt. Utseendet förändrades mkt och det är vi ganska missnöjda med - däremot har smutståligheten varit utmärkt.

Tack för att du svarade, mitt golv kommer inte vara lika hårt belastat så jag ska prova med linolja till att börja med.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.