2 854 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Yta på klinker
Sida 1 av 2
Vet inte om det är dumt, men vi har också valt en yta med "mkt liv i ". Vi har valt oglaserat, men inga "sprickor", utan det ser ut mest som en ojämn spackling.
Jag ser fram emot att leka italiensk hus mor och ta till skurborste och en hink med såpavatten då och då, men det är inte bara för strukturens skull: fogarna ställer till mer besvär har jag hört...
Fint blev det i alla fall! ;D
Jag ser fram emot att leka italiensk hus mor och ta till skurborste och en hink med såpavatten då och då, men det är inte bara för strukturens skull: fogarna ställer till mer besvär har jag hört...
Fint blev det i alla fall! ;D
Produkter som diskuteras: "skurborste"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
Aha! Jag visste ju att rotborsten kommer att behövas!
Nix, behandlar ni golvet på något sätt annars? Har hört att man skall "matta ut" med nå'n form av sten olja så att den inte suger till sig så mkt av ev spill, speciellt i köket. Det är oglaserade plattor det är frågan om.
Nix, behandlar ni golvet på något sätt annars? Har hört att man skall "matta ut" med nå'n form av sten olja så att den inte suger till sig så mkt av ev spill, speciellt i köket. Det är oglaserade plattor det är frågan om.
Vi har en platta som är gjord av pulveriserad granit som man gjutit i plattor. Alltså är det "sten", fast mycket tunnare. Den bygger bara en knapp centimeter.
Vi har ingen separat behandling på den och den suger ingenting överhuvudtaget. Det ligger kvar tills jag, eller golvvärmen, tagit hand om den.
Och ser ut så här:

Vi har ingen separat behandling på den och den suger ingenting överhuvudtaget. Det ligger kvar tills jag, eller golvvärmen, tagit hand om den.
Och ser ut så här:
Okej då.
Men med italienskt menade jag något obskyrt märke som jag aldrig hört talas om. Inte så mycket var de är tillverkade.
Men jag blir osäker på om deras platta är sten, eller om den är lera med stenutseende.
Priset är i alla fall ungefär detsamma. Jag minns inte exakt vad vi gav, men det var något sånt.
Men med italienskt menade jag något obskyrt märke som jag aldrig hört talas om. Inte så mycket var de är tillverkade.
Men jag blir osäker på om deras platta är sten, eller om den är lera med stenutseende.
Priset är i alla fall ungefär detsamma. Jag minns inte exakt vad vi gav, men det var något sånt.
Nix: Dina plattor ser ju kanonfina ut! Vad är storleken på dessa plattor? Tillverkare? Kostnad?
Cyanna: Finns det någon möjlighet att du tar en bild på Höganäsplattorna?
Vi håller på att välja plattor till köket. Om vi hittar rätt, lägger vi nog i matrummet oxå!
Cyanna: Finns det någon möjlighet att du tar en bild på Höganäsplattorna?
Vi håller på att välja plattor till köket. Om vi hittar rätt, lägger vi nog i matrummet oxå!
Tack Cyanna för länken. Tyvärr tycker jag att bilderna på deras hemsida är ganska svåra att få grepp om, för "plottriga" och för "detaljerade" samt jag skulle vilja ha en bild som är tagen i en verklig miljö.
Finns det eventuellt någon annan här på forumet som har lagt CCHöganäs Quarry Stone 317x317 ?
Jag är lite rädd för att kanterna på plattorna är för ojämna, därför tycker jag att Nix alternativ ser så trevligt ut... Jag är m.a.o. oerhört nyfiken på storlek, pris samt tillverkare av dessa plattor.
Finns det eventuellt någon annan här på forumet som har lagt CCHöganäs Quarry Stone 317x317 ?
Jag är lite rädd för att kanterna på plattorna är för ojämna, därför tycker jag att Nix alternativ ser så trevligt ut... Jag är m.a.o. oerhört nyfiken på storlek, pris samt tillverkare av dessa plattor.