13th Marine 13th Marine skrev:
Man är van vid att en mobil kan ringa 112, i en bil är det fortfarande en relativt modern företeelse.
Sen är det viss skillnad i kostnaden att behöva skrota en bil jämfört med att behöva köpa en ny lur.
Hur många av oss har någonsin ringt 112 (svaret är 44% av befolkningen).

12% har aldrig ringt 112, 114 14, 113 13, eller 1177.

D Dilato skrev:
Men de kanske ringt 90 000?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Hur många av oss har någonsin ringt 112 (svaret är 44% av befolkningen).

Att man kan ringa är inte samma sak som att man har gjort det 😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
300 spänn på blocket eller?
Fick av svärmor... 😇

Men idag köade jag utanför MAXI 06:59.
Hand med klocka framför entré till livsmedelsbutik, tiden visar 07:01.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand som håller två små burkar ansjovisfiléer av märket Grebbestads, lämpliga för maträtten Janssons frestelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Yeeeeeesss
Nu kan vi vara lugna, Janssons frestelse i parti och minut. 😍

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 10 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Fick av svärmor... 😇

[bild][bild]

Yeeeeeesss
Tack för att du bara köpte två! Galet hamstrande häromkring, men en liten butik där jag handlade idag hade typ 60-70 askar, pris 43:95- Ska besöka igen på onsdag bara för att se om alla är köpta, det är som sagt en lite otippad butik för just ansjovis.

• Älska
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fick av svärmor... 😇

[bild][bild]

Yeeeeeesss
Jag hade kollat på alla stora butiker på väg till/från jobbet utan resultat. Så slog det mig att jag borde kanske kolla i min lokala butik i det särskilt utsatta området. Här är det ju inte många som gör Jansson och visst hade jag rätt. Förvisso ICA's egna ansjovis men den är bra, har använt den tidigare. Om du smakar den naturell direkt från burken är det en liten liten smakskillnad på spadet men i en Jansson finns det inte en chans att det märks.

Så tipset är att leta efter ansjovis i närmsta ghetto!

• Älska
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Tack för att du bara köpte två! Galet hamstrande häromkring, men en liten butik där jag handlade idag hade typ 60-70 askar, pris 43:95- Ska besöka igen på onsdag bara för att se om alla är köpta, det är som sagt en lite otippad butik för just ansjovis.
Det står max 2 per person på hyllan, men jag tvivlar att kassasystemet nekar köp av fler.

Egentligen hade jag nog klarat mig med en till men.. 🫣
Hoppas hysterin är över innan jul. 🎄🎅

Maria T
B Bästerortarn skrev:
Jag hade kollat på alla stora butiker på väg till/från jobbet utan resultat. Så slog det mig att jag borde kanske kolla i min lokala butik i det särskilt utsatta området. Här är det ju inte många som gör Jansson och visst hade jag rätt. Förvisso ICA's egna ansjovis men den är bra, har använt den tidigare. Om du smakar den naturell direkt från burken är det en liten liten smakskillnad på spadet men i en Jansson finns det inte en chans att det märks.

Så tipset är att leta efter ansjovis i närmsta ghetto!
Mjao, ghetto kanske funkar men även butiker som inte är stora kedjor, oavsett var de är belägna.

Jansson till folket!

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Det står max 2 per person på hyllan, men jag tvivlar att kassasystemet nekar köp av fler.

Egentligen hade jag nog klarat mig med en till men.. 🫣
Hoppas hysterin är över innan jul. 🎄🎅
Om det inte är kopplat till något specifikt butiks- eller bonuskort så kan du säkert går in hur många ggr som helst och köpa 2 burkar i taget, Lite skillnad när det (oftast) står "Max två köp per XXX-kort" som det gör med kaffe., då hjälper ju inte att komma tillbaka senare i veckan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Mjao, ghetto kanske funkar men även butiker som inte är stora kedjor, oavsett var de är belägna.

Jansson till folket!
Det stämmer fan, förra året var jag sent ute och det var slut överallt. Både i stora och medelstora stan men två av världens bästa lanthandlare på j❤️mtländska vischan hade dock ansjovis så det räckte och blev över.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.