168 126 läst ·
1 673 svar
168k läst
1,7k svar
YEEEEEEESSSS!
Klart: Ny regel stoppar körförbud i besiktningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://carup.se/klart-ny-regel-sto...N0OngBdr2XlFcbxJvQ_aem_RshdC34OHaBrI3zKcm2BoA
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Eftersom jag vägrar carup, men har en bil som skulle bli underkänd på grund av eCall så kollade jag vad transportstyrelsen säger:J Jansson69 skrev:
https://www.transportstyrelsen.se/s...g-ecall-ska-inte-kontrolleras-vid-besiktning/
Bra att veta att jag kan fixa batteribytet i lugn och ro.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Folk brukar beklaga sig över hur stelbenta svenska myndigheten kan vara, här tycker jag ändå man visar på att man kan se verkligheten för vad den är och hitta en lösning.D Dilato skrev:
Alternativet skulle vara att en massa moderna bilar för körförbud som troligtvis aldrig kommer kunna åtgärdas då biltillverkarna inte verkar ha något intresse av att fixa detta, alternativt det skulle bli svindyrt för den enskilde bilägaren.
Konstigt att två myndigheter gör så olika bedömningar. PTS anser att möjligheten att ringa 112 är så viktig att alla telefoner som inte klarar det får "körförbud". Men om telefonen sitter i bilen är det tydligen inte så viktigt längre?13th Marine skrev:
Folk brukar beklaga sig över hur stelbenta svenska myndigheten kan vara, här tycker jag ändå man visar på att man kan se verkligheten för vad den är och hitta en lösning.
Alternativet skulle vara att en massa moderna bilar för körförbud som troligtvis aldrig kommer kunna åtgärdas då biltillverkarna inte verkar ha något intresse av att fixa detta, alternativt det skulle bli svindyrt för den enskilde bilägaren.
Telefonen i fickan går ju att använda till hundra andra saker, men telefonen i bilen blir ju 100% obrukbar när 3G-nätet stängs.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Jag har ingen aning om vad de skrev, klickade aldrig, Carup är alldeles för mycket clickbait för att jag skulle vilja sponsra dem med reklamintäkterJ Jansson69 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Man är van vid att en mobil kan ringa 112, i en bil är det fortfarande en relativt modern företeelse.useless skrev:
Sen är det viss skillnad i kostnaden att behöva skrota en bil jämfört med att behöva köpa en ny lur.