171 163 läst ·
1 703 svar
171k läst
1,7k svar
YEEEEEEESSSS!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Haha! Den var bra!! Tyvärr har inte jag fått nåt sånt brev..Isakare skrev:
Hörde en kul grej i ämnet om man nu kan skoja om det.
Katrin Sundberg, aka Häxan Surtant var på radio, hon hade fått malingt melanom i ögat.
6 månader efter operationen blev hon extra glad över ett brev från sjukhuset som förklarade att hon nu får köra bil "Det var jättebra att jag nu får köra bil, jag har ju inget körkort" 😅😂🤣
Då kanske jag också hade fått köra bil! (Har inte heller körkort 😀)
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Det blir säkert gott. Har inte provat den burken själv men det är ju kryddningen av fisken som är det viktigaste.K Kakelugnen566 skrev:
En del restauranger brukar använda ansjoviskryddad sill när de gör Jansson. Och det har man säkert ätit utan att tänka på det. Sill alltså, till skillnad från skarpsill som är i de traditionella rosa burkarna från Grebbestad som kallas ansjovis. Den fisk som heter ansjovis, en släkting till sill och skarpsill, säljs för övrigt som sardell i Sverige.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Ja, håller med, smaken är det viktigaste. Jag är överhuvudtaget inte alls nån fiskälskare men denna smaken gillar jag. Jansson 👌👌Keiller skrev:
Det blir säkert gott. Har inte provat den burken själv men det är ju kryddningen av fisken som är det viktigaste.
En del restauranger brukar använda ansjoviskryddad sill när de gör Jansson. Och det har man säkert ätit utan att tänka på det. Sill alltså, till skillnad från skarpsill som är i de traditionella rosa burkarna från Grebbestad som kallas ansjovis. Den fisk som heter ansjovis, en släkting till sill och skarpsill, säljs för övrigt som sardell i Sverige.
Idag kom statens nätbolag Tanesco och installerade 3-fas till min strandtomt!
3 pålar och 150 meter (2 st 2 ledare kabel) tog 5 timmar, inga maskiner användes bara 9 man som kan sitt jobb med spade i hand.
3 pålar och 150 meter (2 st 2 ledare kabel) tog 5 timmar, inga maskiner användes bara 9 man som kan sitt jobb med spade i hand.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg