K
Isakare Isakare skrev:
Hörde en kul grej i ämnet om man nu kan skoja om det.
Katrin Sundberg, aka Häxan Surtant var på radio, hon hade fått malingt melanom i ögat.
6 månader efter operationen blev hon extra glad över ett brev från sjukhuset som förklarade att hon nu får köra bil "Det var jättebra att jag nu får köra bil, jag har ju inget körkort" 😅😂🤣
Haha! Den var bra!! Tyvärr har inte jag fått nåt sånt brev..
Då kanske jag också hade fått köra bil! (Har inte heller körkort 😀)

• Älska
Maria T
  • Laddar…
K
D Dublin skrev:
[bild]
Konservburk med ansjoviskryddade sillfiléer från Grebbestad, text "Till Jansson" och Abba-logga, på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här varianten fick jag tag på för ngra veckor sen. Nån som har provat?

• Wow
cpalm
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Den här varianten fick jag tag på för ngra veckor sen. Nån som har provat?
Det blir säkert gott. Har inte provat den burken själv men det är ju kryddningen av fisken som är det viktigaste.

En del restauranger brukar använda ansjoviskryddad sill när de gör Jansson. Och det har man säkert ätit utan att tänka på det. Sill alltså, till skillnad från skarpsill som är i de traditionella rosa burkarna från Grebbestad som kallas ansjovis. Den fisk som heter ansjovis, en släkting till sill och skarpsill, säljs för övrigt som sardell i Sverige.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
K
Keiller Keiller skrev:
Det blir säkert gott. Har inte provat den burken själv men det är ju kryddningen av fisken som är det viktigaste.

En del restauranger brukar använda ansjoviskryddad sill när de gör Jansson. Och det har man säkert ätit utan att tänka på det. Sill alltså, till skillnad från skarpsill som är i de traditionella rosa burkarna från Grebbestad som kallas ansjovis. Den fisk som heter ansjovis, en släkting till sill och skarpsill, säljs för övrigt som sardell i Sverige.
Ja, håller med, smaken är det viktigaste. Jag är överhuvudtaget inte alls nån fiskälskare men denna smaken gillar jag. Jansson 👌👌

J
useless useless skrev:
[bild]
Dagen till ära har vi en ny Världscups ledare Anna Magnusson🥳

• Kvinna i gul och blå jacka med nummerlapp håller skidor och firar seger på en podie.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
J
Ytterligare YEEEES🥇🥳🥳🥳

• Fyra glada skidåkare med nummerlappar och stavar, en håller i en svensk flagga, soligt väder och publik i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Självgodheten när man bytt torkarmotor på gammelsaaben själv och allt bara fungerar!

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Idag kom statens nätbolag Tanesco och installerade 3-fas till min strandtomt!

3 pålar och 150 meter (2 st 2 ledare kabel) tog 5 timmar, inga maskiner användes bara 9 man som kan sitt jobb med spade i hand.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
J
Jonna Sundling vilken tjej🥇🥳🥳🥳

• Skidåkare i gul väst och blå dräkt på snö, hållande skidstavar, med fokus på sportaktivitet.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nya skidor till mig och tjejen. Hyrt exakt dessa, samma årgång, 2023 i Dolomiterna så vet exakt vad jag får. Sjukt bra skidor

Gröna skidor av märket Stöckli, modell SX Laser, står lutade mot en vägg i ett förrådsutrymme.
Skapa konto

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
samma årgång, 2023
Vafalls. Begagnade skidor till den genetiska eliten! Djävla pöbelfasoner.😬

• Haha
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vafalls. Begagnade skidor till den genetiska eliten! Djävla pöbelfasoner.😬
Jag tycker nästan att det var en större bedrift av Anders att hitta exakt de skidor de hyrde för flera år sedan. Hyrskidor är väl iofs. säkert numrerade 😚 ;)

• Haha
  • Gilla
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag tycker nästan att det var en större bedrift av Anders att hitta exakt de skidor de hyrde för flera år sedan. Hyrskidor är väl iofs. säkert numrerade 😚 ;)
Det är väl ingen annan som velat ha dem sen då?

• Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
J
Tokslut Tokslut skrev:
Förmodligen så gott som nya dessutom😉

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Yeeeeeesss

Moa Ilar 🥈🇸🇪
Maja Dahlqvist 4:a.

• Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.