MathiasS MathiasS skrev:
Står man rak som en pinne och får all vikt i styret får man problem, inte bara med att bromsa utan också med att styra....
Och det är väl oftast det som händer om man plötsligt måste bromsa hårt?

MathiasS MathiasS skrev:
Ja på en motorcykel har man generellt en sämre viktfördelning pga att man sitter högt upp. Där får man ner kraften genom att knipa med benen.

På en scooter, eller vilket genomstigbart fotplatåfordon som helst, så får man trycka med fötterna i vinkeln mellan fotplatå och styre samtidigt som man lutar sig lite bakåt och nedåt. Står man rak som en pinne och får all vikt i styret får man problem, inte bara med att bromsa utan också med att styra....
Hjulbasen är mycket längre på en cykel, och medparten av vikten ligger på bakhjulet jämfört en sparkcykel även om föraren har vett att lägga vikten bak, vilket de flesta inte har, eller inte hinner justera sin tyngdpunkt. Om du vill kan vi träffas i city och testa stoppsträcka cykel vs elsparkcykel från samma hastighet..

useless useless skrev:
Pratar vi fortfarande sparkcyklar? 🤔
Bland annat...

Unikt namn
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu förstår jag inte riktigt vad detta har med YES! att göra, men så som jag ser det är det stora problemet med "elsparkcyklarna" att de möjliggör kraftig acceleration och att man kan hålla förhållandevis höga hastigheter utan ansträngning, saker som kanske inte är optimalt för barn och unga utan konsekvenstänk.
Flera cykelbanor har inte heller sikttrianglar anpassade för att någon eldar på i 50kmh i uppförsbacke.

Här är det nog dags för moderatorn att flytta konversationen till en egen tråd....

• Gilla
bygg_katt och 1 till
  • Laddar…
YES!
Har efter någon form av anläggningsarbete haft en grussträng mellan uppfartens plattor och asfaltsvägen som jag stört mig på.

Nyasfalterad väg som möter uppfart med stenbeläggning, gul bil parkerad på uppfarten, omgiven av grönt gräs och träd i bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu var det dags för ny asfalt och det lades hela vägen upp till plattorna. 🥳

Asfalterad infart som ansluter till uppfart med stenplattor. En gul bil står parkerad på uppfarten.
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 22 till
  • Laddar…
Asfaltsgubbarna passade på att måla lite på din uppfart också! :)

• Haha
SvanteC och 2 till
  • Laddar…
YEESSS!
Såg WASP i går på Folkets hus , Östersund.
Befarade det värsta efter en katastrofal spelning jag var på 2018 och Blackie Lawless 69 år har ju inte blivit yngre sen dess trodde jag, han såg 10år yngre ut nu än 2018 och sjöng som en gud eller Satan då. Avskalat för att vara Wasp, endast fokus på musik och inte på kött och blod. 5 sågklingor av 5 i betyg.
Nu bör han gå i välförtjänt pension, om 2 v slutar turnen som innefattade 102 spelningar, en man på topp just nu och har nu bevisat allt.

Undrar vad Siewert skulle sagt om att dom spelar i kommunala lokaler 40 år senare men idag är det nog barnen eller barnbarnen som blir förfärade att deras föräldrar/mor-farföräldrar spökar ut sig och går på sådant. Tror jag med mina 52 år tillhörde de yngre.

• Gilla
JohnBergq och 6 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
YEESSS!
Såg WASP i går på Folkets hus , Östersund.
Befarade det värsta efter en katastrofal spelning jag var på 2018 och Blackie Lawless 69 år har ju inte blivit yngre sen dess trodde jag, han såg 10år yngre ut nu än 2018 och sjöng som en gud eller Satan då. Avskalat för att vara Wasp, endast fokus på musik och inte på kött och blod. 5 sågklingor av 5 i betyg.
Nu bör han gå i välförtjänt pension, om 2 v slutar turnen som innefattade 102 spelningar, en man på topp just nu och har nu bevisat allt.

Undrar vad Siewert skulle sagt om att dom spelar i kommunala lokaler 40 år senare men idag är det nog barnen eller barnbarnen som blir förfärade att deras föräldrar/mor-farföräldrar spökar ut sig och går på sådant. Tror jag med mina 52 år tillhörde de yngre.
Falun i förrgår
Alla jag talat med var riktigt nöjda. 👍

Nu är man redo för husägande

Svart cykel med en väska parkerad på en matta nära en trappa och väg.
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är man redo för husägande

[bild]
Och hur kör du till återvinningsanläggningen med gamla gipsskivor och sånt på den där?

• Haha
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
J
B b8q skrev:
Och hur kör du till återvinningsstationen med gamla gipsskivor och sånt på den där?
Tror du att den mannen renoverar eller kan överhuvudtaget göra det?

• Haha
Intet
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och hur kör du till återvinningsanläggningen med gamla gipsskivor och sånt på den där?
Den där är för vinlunch :D

• Älska
fribygg
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är för vinlunch :D
Precis, inte för husägande.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Precis, inte för husägande.
Jag kommer ju flytta från stan till hus men vill itne ändra livstil. Så kommer åka in till city på den där varje dag

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.