B b8q skrev:
Och hur kör du till återvinningsanläggningen med gamla gipsskivor och sånt på den där?
Har du sett bilder från Asien där folk fraktar halva bohaget eller fjäderfä på väg till slakt på cykeln? Vill man så går det mesta 😀.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kommer ju flytta från stan till hus men vill itne ändra livstil. Så kommer åka in till city på den där varje dag
Du kommer snart inse att det är en väldigt skillnad på att äga ett hus och att bo i lägenhet. Klippa gräs, skotta, rensa hängrännor, måla fasad, byta ruttna vindskivor osv. Välkommen till en helt ny livsstil! Visst kan du fortsätta med dina vinluncher och dina alpresor också, men nu får du väldigt mycket mer att fylla dagarna med.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du kommer snart inse att det är en väldigt skillnad på att äga ett hus och att bo i lägenhet. Klippa gräs, skotta, rensa hängrännor, måla fasad, byta ruttna vindskivor osv. Välkommen till en helt ny livsstil! Visst kan du fortsätta med dina vinluncher och dina alpresor också, men nu får du väldigt mycket mer att fylla dagarna med.
Det där kommer jag outsourca

B b8q skrev:
Tror du verkligen Malmgren skulle nedlåta sig till så banala uppgifter som att skotta snö? Lär omgående lägga om hela uppfarten med inbyggd värme.
Bara som exempel på sådana kreativa lösningar som anstår fint folk för pöbelgöra.

• Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kommer ju flytta från stan till hus men vill itne ändra livstil. Så kommer åka in till city på den där varje dag
Varför tar du inte traktorn?

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Tror du att den mannen renoverar eller kan överhuvudtaget göra det?
Han har i alla fall både kunnat och gjort det. 😉 Men visst, efter allt potatisskal kanske färdigheterna falnat. Vi får väl se.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Karrock
Alfredo Alfredo skrev:
Han har i alla fall både kunnat och gjort det. 😉 Men visst, efter allt potatisskal kanske färdigheterna falnat. Vi får väl se.
Han dök upp för länge sedan med en jättelång byggtråd och genuina frågor, och stannade sen i sin egen nisch som forumets lilla överklasstroll.

Edit: den skulle till Jansson, men jag är för dålig på att citera.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Att någon har gjort något är inte det samma som att kunna något..
Är ny så det lilla jag har sett så verkar det inte så, däremot verkar han glad i alkohol och gillar att cykla på insidan av bussar och bråka med busschaufförer😉så det återstår att se om han klarar av sitt nya köp..

• Haha
MasMats och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Aj aj vad lätt lurad du är..

Är han verkligen såhär gammal?

• En man med hörselskydd och ansiktsmask borrar i en vägg med en kraftfull borrmaskin i en byggarbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Intet
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Aj aj vad lätt lurad du är..

Är han verkligen såhär gammal?
Det är väl papsen som hjälper Roine Blom.

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
Äntligen, så många gånger som man önskar att man intresserade sig för annat än hockey!

• Hockeymatchresultat mellan Brynäs IF och Leksands IF, slutade 3-2. Matchdetaljer som mål och utvisningar visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
useless och 1 till
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Han dök upp för länge sedan med en jättelång byggtråd och genuina frågor, och stannade sen i sin egen nisch som forumets lilla överklasstroll.
Haha… Anders är en av de jag ignorerar för att han är trist med sitt eviga nedlåtande.

Hursomhelst… jobbar med snickeri på hög nivå. Hos en kategori klienter som begär det omöjliga och är okänsliga för priset har det på senare år uppstått ett intressant fenomen. De andra topphantverkarna på samma projekt är gamla vänster och miljöaktivister ungefär som jag själv. Vi stöter på varandra hela tiden.

Min teori är att kapitalismen bitit sig själv i röven. För att, efter halvsekel av manegementpropaganda, hitta människor som har yrkesmässig integritet måste de skrapa botten på tunnan och anlita sina klassfiender. Alla andra är smarta och gör så lite de kan för så mycket som möjligt.

Har svårt att tro att Anders är smart nog att se sambandet mellan modernt företagarparadigm och omöjligheten att göra en vettig upphandling. Såvitt jag förstår så köper han tjänster istället för att göra saker själv. Han kommer fortsätta ropa om alla problem utan att se sin egen inverkan. Vore han riktigt medveten lade han bort politiken när han bygger.

Mvh Findus

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
SC Aero och 6 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Min teori är att kapitalismen bitit sig själv i röven. För att, efter halvsekel av manegementpropaganda, hitta människor som har yrkesmässig integritet måste de skrapa botten på tunnan och anlita sina klassfiender.
Jag tror du överskattar den politiska övertygelsen i allmänhet hos de superrika i och deras klassförakt i synnerhet.

Om något kluckar de nog lite förnöjt och konstaterar att det blev företagare av er med, trots tidigare ideologiskt motstånd. Och så konstaterar de att duktigt folk gör något bra med sina liv oavsett sina åsikter.

Att det fanns andra som ni (åsiktsmässigt i alla fall) som det inte gick lika bra för tänker de nog mindre på, samtidigt som jag gissar att du har koll på om det är så. Om du och dina gelikar hade haft ett rikare liv om ni följt minsta motståndets lag vet jag inte, men jag hoppas på inte. Och framför allt hoppas jag att era liv är bättre såsom de blivit; för mycket väljer man ju av andra skäl än pengar.

Ovanstående är i alla fall min gissning utifrån ett företagarvänligt högerhåll, även om jag själv inte har den typen av överflöd.

Ett litet Yeesss!!! kul att de går bra för duktiga människor tror jag allra minst att de känner för er snarare än att ni är bottenskrap de får nöja sig med.

Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Först GAAAHH!, lastbilen tog sig inte upp för att den spann på lite gräs när den skulle byta container.
Ringde grusbolaget , 1600 spänn för 8 ton grus utkört, YEEESSSS!. Kostade 1900 för 13 ton för 15 år sen så inflationen verkar inte tagit här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.