YEEEEEEEESSSS!

Löneökning, 12%

Få bli tårta imon :=)

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
YEEEEEEEESSSS!

Löneökning, 12%

Grattis, låter nästan som du bytt arbetsgivare.
🙌
Eller borde gjort innan. 😉

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
YEEEEEEEESSSS!
Löneökning, 12% Få bli tårta imon :=)
Jag fick bara 4% men eftersom riktmärket var på 3,4% så får det bli ett litet yes! och en Ballerinakaka 😃

• Älska
  • Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grattis, låter nästan som du bytt arbetsgivare.
🙌
Eller borde gjort innan. 😉
"Bara" jobbat där 1 år men de vill ha kvar mig så då fick/ville de hosta upp lite extra 🤣

• Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Med pension kan det variera lite hur mycket det blir varje månad...

Alfredo Alfredo skrev:
Jag uppfattar det som att han medger att det är skyltat så. Jag ser inget som tyder på att någon faktiskt kontrollerat vilken hastighetsbegränsning som faktiskt gäller på platsen.
Det finns massor av anledningar att ta det till tinget

https://www.automotorsport.se/nyheter/fick-tillbaka-korkortet-trots-131-km-h-pa-70-stracka/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLO6nO/har-betalar-polisen-tillbaka-boter
https://www.sverigesradio.se/artikel/tusentals-kan-ha-fatt-felaktiga-boter-och-indragna-korkort
https://www.vt.se/nyheter/vastervik...orningsboter-skylt-pa-granso-var-fel/lqmvygdr

En giltig begränsning ska vara registrerad i RDT
https://rdt.transportstyrelsen.se/rdt/

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
YEEEEEEEESSSS!

Löneökning, 12%

Yeees (om det går igenom) !!!!
Löneökning (aktieutdelning med 20% skatt) från 2,75 IBB till 4 IBB viket ger ~80000 extra efter skatt!!

Grundbeloppet blir 4 inkomstbasbelopp (ibb)​

För dig som normalt sätt använder förenklingsregeln för att beräkna ditt gränsbelopp, vilket omkring 80% av alla fåmansbolag gör, är de nya reglerna väldigt positiva. Du får ett schabloniserat belopp som motsvarar 4 inkomstbasbelopp. Det nya beloppet kallas för grundbeloppet och är en ökning med 1,25 ibb jämfört med dagens schablonbelopp, vilket motsvarar ungefär 100 000 kronor.

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Löneökning (aktieutdelning med 20% skatt) från 2,75 IBB till 4 IBB viket ger ~80000 extra efter skatt!!

För dig som normalt sätt använder förenklingsregeln för att beräkna ditt gränsbelopp, vilket omkring 80% av alla fåmansbolag gör, är de nya reglerna väldigt positiva. Du får ett schabloniserat belopp som motsvarar 4 inkomstbasbelopp. Det nya beloppet kallas för grundbeloppet och är en ökning med 1,25 ibb jämfört med dagens schablonbelopp, vilket motsvarar ungefär 100 000 kronor.
Vad bra, då finns det större chans att få betala privat för gemensamma kostnader. Hurra!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vad bra, då finns det större chans att få betala privat för gemensamma kostnader. Hurra!
Eller för folk att våga starta och driva företag och därmed långsiktigt dra in mer pengar till statskassan genom en större tårta att dela på.

Det är ju ändå yeeesss!-tråden, så visst väljer vi perspektivet med ett halvfull och inte ett halvtomt glas?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:

Huvudregeln har dock blivit sämre :(

Edit: hade inte du anställda. Du borde inte tycka det är yes

Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beställt vinlunchhingsten som kommer ta mig in från förorten
Liknar mer ett vingligt föl skulle jag säga... 😂

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Huvudregeln har dock blivit sämre :(

Edit: hade inte du anställda. Du borde inte tycka det är yes
Jag hade, nu har jag ett karens/träda holdingbolag 5:25...

Där blir det också bättre, 5 års träda blir 4 år 😆😎

Den generösa räntan på sparat utdelningsutrymme försvinner också helt.
Ingen ränta på omkostadsbeloppet (dina aktiers inköpspris) under 100000 kr heller.

Att syskon och deras maka eller barn inte längre ingår i närståendebegreppet är både bra och dåligt lite beroende på.

Redigerat:
Beställt vinlunchhingsten som kommer ta mig in från förorten 😂

[länk]
Dit går nog bra. Tillbaka, däremot?
Urladdat batteri. I magen, en förrätt och tre glas vin, vinglandes ut på grusvägarna zigzagandes förbi koskitar och gödselspridare😁.
Yeeeeesssss.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Dit går nog bra. Tillbaka, däremot?
Urladdat batteri. I magen, en förrätt och tre glas vin, vinglandes ut på grusvägarna zigzagandes förbi koskitar och gödselspridare😁.
Yeeeeesssss.
Finns det ens gödselspridare så långt bort från verkligheten? Universum slutar väl när man inte ser slottet längre...

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.