130 746 läst ·
1 156 svar
131k läst
1,2k svar
YEEEEEEESSSS!
Ja, att att hastighetsbegränsningen ändras stup i kvarten får mig att tro att sannolikheten för slarv ökar jämfört med "normala" hastighetsbegränsningar.tveksamt skrev:
Så här beskrivs vägsträckan: "Men vägen är ett kaos: Hastighetsgränser ändras stup i kvarten, och svarta sopsäckar hänger över skyltar som om vägbygget glömts i kulisserna. Som bilist tvingas man gissa vad som gäller – en fälla för vem som helst."
Sen har jag naturligtvis ingen aning om boten är korrekt eller inte, men som bötfälld skulle jag se större anledning att kolla upp det än normalt.
Fast Edholm vidgår ju att det är fakta att hastighetsbegränsningen är 40 på platsen, och att han körde 75, då lär det ju vara så. ”Den 16 september 2025 stoppades jag på en temporär 40-väg vid Drottningholms slott, Ekerö. Polisen mätte mig till 75 km/h – fakta jag inte bestrider.”Alfredo skrev:
Ja, att att hastighetsbegränsningen ändras stup i kvarten får mig att tro att sannolikheten för slarv ökar jämfört med "normala" hastighetsbegränsningar.
Så här beskrivs vägsträckan: "Men vägen är ett kaos: Hastighetsgränser ändras stup i kvarten, och svarta sopsäckar hänger över skyltar som om vägbygget glömts i kulisserna. Som bilist tvingas man gissa vad som gäller – en fälla för vem som helst."
Sen har jag naturligtvis ingen aning om boten är korrekt eller inte, men som bötfälld skulle jag se större anledning att kolla upp det än normalt.
Således bör det ju inte ha slarvats där (och då).
Jag tycker han skjuter sig i foten genom att gnälla i media och ta fallet till domstol, inte för att han är oense om fakta, utan för att polisen fällde en kommentar han inte gillade formuleringen av. Han klagar inte på hastigheten, olagligheten utan vidgår det han bötfälls för och att polisen har rätt. Men han vill ändå få boten prövad för att polisen sa något han inte gillade, som är helt orelaterat till böterna.
Lämna in ett klagomål kring polisen, anmäl honom för tjänstefel eller oprofessionellt bemötande eller vad man nu kan ta till för verktyg när poliser inte uppför sig som de ska, men han säger ju själv att boten är korrekt, varför ska den då prövas i domstol?!
Jag släpper det här nu.
Det är extremt ovanligt med fängelse för fortkörning i Sverige. Om man mot förmodan skulle få det så är det sällan för själva hastighetsöverträdelsen, utan att man varit grovt vårdslös i samband med fortkörningen.A ajn82 skrev:
Kör man rakt och fint i sin fil i 75 på en kortare 40-sträcka utan att störa andra trafikanter ska det mycket till innan det blir grovt vårdslöst.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
YES!
God uppslutning på dagens bryggupptagning, nog nytt rekord genom att vara klara precis under timmen 🥳
God uppslutning på dagens bryggupptagning, nog nytt rekord genom att vara klara precis under timmen 🥳
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 376 inlägg