L lat skrev:
Så dj.vla vuxet...
Och om "de grönklädda" ställde sig på en viadukt och hällt tex kodynga på bilarna som passerade under, hade det varit lika kul?
Eller, de kanske skulle valt nåt mer miljöfarligt att hälla...
Eller limmat fast sig på vägen?

• Gilla
LaT
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Eller limmat fast sig på vägen?
Nämen, då är dom ju terrorister....
Att blåsa ned sot, kväveoxider & annan skit i nåns hals/lungor som rent skämt är ju kul ju...

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Unikt namn
YEEEEEESSSSS!

Bullen på simskolan smakade kanon. ☕️

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
Unikt namn Unikt namn skrev:
YEEEEEESSSSS!

Bullen på simskolan smakade kanon. ☕️
Går du på simskola för att äta bullar🙄det var en ny företeelse😉

Karrock
J Jansson69 skrev:
Går du på simskola för att äta bullar🙄det var en ny företeelse😉
De mutar föräldrar med fika för att man ska fortsätta betala 300kr/halvtimme i termin efter termin med häpnadsväckande små steg framåt i läroplanen.

• Wow
Jansson69
  • Laddar…
J
Karrock Karrock skrev:
De mutar föräldrar med fika för att man ska fortsätta betala 300kr/halvtimme i termin efter termin med häpnadsväckande små steg framåt i läroplanen.
Har för mig att vi betalde ca 4-500kr per termin..

Unikt namn
Karrock Karrock skrev:
Men bullen va god, värd varenda slant. 😁

I synnerhet när man inte hunnit käka lunch.

Karrock Karrock skrev:
De mutar föräldrar med fika för att man ska fortsätta betala 300kr/halvtimme
Kostar simskolan 600 kr per timme för en unge???? Jag ska bli simlärare...

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vilket jävla skämt.
”Vädja till rimlighet” när man åkt fast med 75 på 40-sträcka.
Och [jag tar det till tinget för orden, inte för hastigheten]. Är det rimligt att lägga några tusen i skattepengar på din pajas.
Nja, det har varit 70 där i många många år, vägen har byggts om till det mycket bättre/säkrare och fått hastigheten sänkt till 40.
En helt orimlig gräns tagen ur luften.
Hela vägen, 9 km, har haft 70, 2 kortare sträckor har haft motiverade 50.
Nu är det 40, 60, 80, sänkning till 60 genom 3 rondeller för att sen höjas till 80 igen, sen 60, 40, en bit kvarvarande vägbygge har 30, sen är det 70.
Alltså 13 hastighetsändringar på 9 km !!!
Hela vägen har separerad dubbelriktad cykel och gångbana.

Vi betalade 1729kr för minstingen senast, 10 tillfällen tror jag och 30min per gång, 1200kr terminsavgift 450kr medlemsavgift och 79kr till sportadmin.

Så vitt jag vet går en del av dedär pengarna till de som elitsatsar, varför barnen som ska lära sig simma ska sponsra det har jag dock undrat länge över 🤷

Storasyskonet var i den större gruppen för de som nästan i den stora bassängen, jag räknade till att det blev ca 50m simning per gång, i kombination med att barnet inte ville att någon främmande tog i det och inte ville dit alls gjorde att vi valde att inte fortsätta.

En sommar i en väns pool har gjort att steget från att nästan kunna simma till att kunna simma hjälpligt kom i sommar, och i höst åker vi till badhuset varannan vecka tillsammans med den nypensionerade farfarn och simmar ännu mer.

Dessutom kommer äventyrsdelen öppna snart igen, efter två års stängning på grund av att den nyligen gjorda renoveringen blev dåligt gjort 🙄

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nja, det har varit 70 där i många många år, vägen har byggts om till det mycket bättre/säkrare och fått hastigheten sänkt till 40.
En helt orimlig gräns tagen ur luften.
Hela vägen, 9 km, har haft 70, 2 kortare sträckor har haft motiverade 50.
Nu är det 40, 60, 80, sänkning till 60 genom 3 rondeller för att sen höjas till 80 igen, sen 60, 40, en bit kvarvarande vägbygge har 30, sen är det 70.
Alltså 13 hastighetsändringar på 9 km !!!
Hela vägen har separerad dubbelriktad cykel och gångbana.
Ja och?
Man kan tycka vad man vill om vägen i sig, det stämmer säkert att den är kaosartad.
Men det är ett jävligt dåligt försvar när man själv säger att man inte hållit koll på hastighetsbegränsningen.
Och som sagt, otroligt dålig anledning att ta det till tinget och påtvinga skattepengar att slösas bort för att man tycker att en polis gjorde dåliga ordval

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ja och?
Man kan tycka vad man vill om vägen i sig, det stämmer säkert att den är kaosartad.
Men det är ett jävligt dåligt försvar när man själv säger att man inte hållit koll på hastighetsbegränsningen.
Och som sagt, otroligt dålig anledning att ta det till tinget och påtvinga skattepengar att slösas bort för att man tycker att en polis gjorde dåliga ordval
Jag menade bara på att 75 på denna 40 sträcka inte är så förskräckligt som det låter, eller som man vill få det att låta.
Det övriga har jag ingen åsikt om.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag menade bara på att 75 på denna 40 sträcka inte är så förskräckligt som det låter, eller som man vill få det att låta.
Det övriga har jag ingen åsikt om.
Jag har heller inte någon åsikt om hastigheten i sig, jag vet inte vilken sträcka det handlar om, har ingen insikt i anledningen till att det är 40 som gäller eller något annat.
Men att ligga i nästan dubbla tillåtna hastigheten är en ganska besvärande omständighet. Då är man ganska mycket förbi att vädja till rimlighet tycker jag. Det blir väldigt fånigt och får i alla fall inte mig att känna sympati för honom.

Men vi kan släppa det, låt tråden återgå till något positivt istället. :)

tveksamt tveksamt skrev:
Men att ligga i nästan dubbla tillåtna hastigheten är en ganska besvärande omständighet.
Om det stämmer att hastighetsbegränsningen ändras stup i kvarten skulle jag som bötfälld kontrollera att boten verklig har laglig grund. Inte sällan slarvas det med sånt och då blir det kanske anledning att ropa YEEEEEEESSSS!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om det stämmer att hastighetsbegränsningen ändras stup i kvarten skulle jag som bötfälld kontrollera att boten verklig har laglig grund. Inte sällan slarvas det med sånt och då blir det kanske anledning att ropa YEEEEEEESSSS!
Tror man att man blivit bötfälld på felaktiga grunder är det förstås en anledning att bestrida det hela, jag har inte sett något som indikerar att så är fallet här dock, har du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.