J
galento galento skrev:
Det var debatt om detta i aktuellt kl 21.00 och Amanda Lind verkade ha svårt att förstå orättvisan i att en familj i trapphuset som inte jobbade fick många tusen mer ut i månaden än grannfamiljen som ställde klockan och gick till jobbet .
Såg det med, skrämmande😢

Yeeessss!

Bilen framför mig körde för fort härom dagen, och jag körde som den.

En förslagen laserpolis klockade och bötfällde bilen framför, själv blev jag invinkad men bara förmanad om att ta det lugnare.

Jag tyckte jag nog förtjänade böterna jag med, så donerade motsvarande till Ukraina.

Känner mig lyckligt lottad som såväl undslapp plump i protokollet som kunde välja att ge pengarna jag lika gärna hade kunnat åka på i böter till något jag tror på och känner för.

• Gilla
  • Älska
fribygg och 16 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Det var debatt om detta i aktuellt kl 21.00 och Amanda Lind verkade ha svårt att förstå orättvisan i att en familj i trapphuset som inte jobbade fick många tusen mer ut i månaden än grannfamiljen som ställde klockan och gick till jobbet .
Helt OT, men apropå Amanda Lind.
På hemvägen idag stod 3 kvinnor med gröna skyltar på cykelbanan bredvid vägen, med texten "tack för att du cyklar"
(Jag gissar av färgen och budskapet att det var Amandas polare)
En bit framför mig ligger en äldre Dodge Durango, den kör så nära cykelbanan det går och öppnar alla spjäll så damerna försvinner för en stund i ett svart moln 😅😂🤣

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
Workingclasshero och 11 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
kelbanan det går och öppnar alla spjäll så damerna försvinner för en stund i ett svart moln
Så dj.vla vuxet...
Och om "de grönklädda" ställde sig på en viadukt och hällt tex kodynga på bilarna som passerade under, hade det varit lika kul?
Eller, de kanske skulle valt nåt mer miljöfarligt att hälla...

• Gilla
  • Älska
Lilak och 9 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Yeeessss!

Bilen framför mig körde för fort härom dagen, och jag körde som den.

En förslagen laserpolis klockade och bötfällde bilen framför, själv blev jag invinkad men bara förmanad om att ta det lugnare.

Jag tyckte jag nog förtjänade böterna jag med, så donerade motsvarande till Ukraina.

Känner mig lyckligt lottad som såväl undslapp plump i protokollet som kunde välja att ge pengarna jag lika gärna hade kunnat åka på i böter till något jag tror på och känner för.
Så det var du som körde bakom Rafael "offerkoftan" Edholm! 😀

Uttalande av Rafael Edholm om vägbygge och hastighetsgränser, citerat av Aftonbladet, med kritik av polisens agerande och temporära vägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/73We1v/rafael-edholm-av-med-korkortet

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Så det var du som körde bakom Rafael "offerkoftan" Edholm! 😀

[bild]

[länk]
Vilket jävla skämt.
”Vädja till rimlighet” när man åkt fast med 75 på 40-sträcka.
Och [jag tar det till tinget för orden, inte för hastigheten]. Är det rimligt att lägga några tusen i skattepengar på din pajas.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Så dj.vla vuxet...
Och om "de grönklädda" ställde sig på en viadukt och hällt tex kodynga på bilarna som passerade under, hade det varit lika kul?
Eller, de kanske skulle valt nåt mer miljöfarligt att hälla...
Ja i detta fall blev det lite kul.
Det var tydligt att de inte stod där just för cyklisternas skull, utan för att ge en pik till de som åkte bil.
(De höll upp skyltarna ut mot vägen)
När då deras raka motsats dök upp och protesterade på sitt sätt blev det lite kul.

Och ja, sprida lite kodynga för att protestera som de franska bönderna är effektfullt.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G
tveksamt tveksamt skrev:
Vilket jävla skämt.
”Vädja till rimlighet” när man åkt fast med 75 på 40-sträcka.
Och [jag tar det till tinget för orden, inte för hastigheten]. Är det rimligt att lägga några tusen i skattepengar på din pajas.
Det var ju en temporär 40 sträcka så en viss förståelse har jag..

Själv har jag ett "extra körkort" så jag är delvis immun😎

G Greger_08 skrev:
Själv har jag ett "extra körkort" så jag är delvis immun
Förklara gärna.

Isakare Isakare skrev:
Helt OT, men apropå Amanda Lind.
På hemvägen idag stod 3 kvinnor med gröna skyltar på cykelbanan bredvid vägen, med texten "tack för att du cyklar"
(Jag gissar av färgen och budskapet att det var Amandas polare)
En bit framför mig ligger en äldre Dodge Durango, den kör så nära cykelbanan det går och öppnar alla spjäll så damerna försvinner för en stund i ett svart moln 😅😂🤣
Dom tänkte säkert:
Oj, vilken stor bil han har - vilken liten k*k han måste ha då - och fortsatte sin lilla protest och höll utkik efter de som cyklade.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
G
Alfredo Alfredo skrev:
Förklara gärna.
Modernatur har skapat två exemplar av mig 🤪

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Modernatur har skapat två exemplar av mig 🤪
Det låter aningen schizofrent... 😮

• Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ja i detta fall blev det lite kul.
Det var tydligt att de inte stod där just för cyklisternas skull, utan för att ge en pik till de som åkte bil.
(De höll upp skyltarna ut mot vägen)
När då deras raka motsats dök upp och protesterade på sitt sätt blev det lite kul.
Antar att du tycker att det är helt ok om nån rusar sin motor och blåser svart rök på dina ungar också?

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Det låter aningen schizofrent... 😮
Enäggstvilling 😀...

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Dom tänkte säkert:
Oj, vilken stor bil han har - vilken liten k*k han måste ha då - och fortsatte sin lilla protest och höll utkik efter de som cyklade.
Japp. Liten kåk men stort garage. Det kan bara en miljöpartist skratta åt.

• Haha
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.