Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Åkt tåg idag. De både gick och kom fram i tid.
På rätt dag också??

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Det tror jag, men törs inte svära på att det inte var 24 h försenat.

• Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Skandia, som i försäkringar?
Jag får mina fakturor (eller premieavier som de heter i Kivra) från dem digitalt sedan åtminstone 5 år tillbaka...
Ja. Jag är företagskund, då funkar det kanske annorlunda. Jag frågade efter faktura på mail när jag gick över till att spara kvitton digitalt för ett gäng år sedan, och då gick det inte. Sen började jag helt enkelt ladda ner den från deras webbsida för att slippa scanna pappret och har nog inte brytt mig om att kolla igen.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det funkar sedan länge för privatpersoner. Till företaget får jag alla fakturor och autogirounderlag i pappersform i brevlådan. Jag har letat något sätt att ändra till epost eller elektronisk brevlåda, men det verkar inte finnas.
Jag är också företagskund, och det är i denna egenskap de kontaktade mig så nu verkar det gå att få det 😊 Prova att kontakta kundtjänst om de inte har kontaktat dig än.

4774
Skandiabanken är ett dotterbolag till Skandia och det är inte Skandiabanken som bestämmer över e-faktura. Det är företaget som man betalar till. Så alla bolag som har e-faktura som alternativ går att få oavsett bank.

• Gilla
Kakelugnen566
  • Laddar…
Vilken oerhörd kärlek, men också gränslös sorg, som kan fylla en kyrka som är fylld till bristtningsgränsen och mer därtill.
Begravning för Axel, den 15-årige bondgrabben från byn
När "Fattig Bonddräng" framfördes kändes det som att hela kyrkan höll andan.
Vila i frid.

• Älska
  • Ledsen
4774 och 9 till
  • Laddar…
Yeeesss
Affisch för punkevent "Korslagda Kukar" på O'Learys Västerås, 7 november 2025, pris 300 kr. Bandmedlemmar poserar framför bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bokat och klart, check på den! ✅

En sån här chans får man bara en gång i livet. ☠️

• Haha
  • Gilla
  • Älska
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Inget är så punk som O’Learys. 😉

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inget är så punk som O’Learys. 😉
Verkligen, ihop med tre st 50åringar som förfestat med hipster IPA på Ruths ölhus. 😂😇☠️🍻

• Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
YEEEESSSSSS!
Äntligen flyttdag men jäkla vad tungt och jobbigt det är. Men vi tar det sista imorgon efter jobbet 😃

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Yeeeess!
Grattis! Du har vunnit!" visas med en bild av en trådlös Bosch-högtalare och en glad arbetare med en mobiltelefon.
Skapa konto

Trådlös högtalare, inte var dag man vinner nåt. 😍

• Gilla
  • Wow
  • Haha
4774 och 12 till
  • Laddar…
Klagade i GAAAHHH om torka i våras, det kom knappt nått nederbörd alls januari till slut på maj.
Men det har ordnat upp sig.
Juni 41 mm
Juli 36 mm
Augusti 81 mm.
Gräsmattan är grön o fin 🙂
Bäst är väl dagens prognos, det är ju iaf september 👍
Väderprognos för Kungsberga: morgon 21°C, eftermiddag 25°C, kväll 22°C, natt 17°C; inga nederbördsmängder förväntas.
Skapa konto

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
B
YEEEEEEESSSS! ✅ på teorin för BE.

• Gilla
Hubbe73 och 20 till
  • Laddar…
Ingen ide att köpa någon trisslott idag heller, eller ska man tro att turen består? 😉😍
Ett e-postmeddelande från INGO där mottagaren gratuleras för att ha vunnit 1 liter bränsle.
Skapa konto

Ännu en vunnen liter. 👌😇😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
K
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen ide att köpa någon trisslott idag heller, eller ska man tro att turen består? 😉😍
[bild]
Ännu en vunnen liter. 👌😇😂
Triss är ju värdelöst, tänk på det antal nitlotter som måste säljas för att storvinsterna ska kunna betalas ut....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.