P Pappa1986 skrev:
Blev uppringd av chefen på banken som bad om ursäkt för det som hänt och vi hämta tillbaka pengarna nu 😂
Du blir inte misstänkt för pengatvätt när stora belopp går igenom ditt konto?

• Gilla
  • Haha
Paganus och 5 till
  • Laddar…
S spendera skrev:
Skulle inte alls vara förvånande om banken låser kontot på grund av misstänkt beteende efter att banken tagit tillbaks sina felaktigt insatta pengar...

• Haha
  • Gilla
Paganus och 9 till
  • Laddar…
S spendera skrev:
Jo det skulle man kunna misstänka och misstanken fanns men då båda summorna va exakt likadana och jag behövde inte bekräfta någonting utan de" plockade "hem sina pengar utan att jag behövde göra någon bekräftning på vem jag va så kändes det korrekt

• Gilla
4774
  • Laddar…
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
TorbjornEd och 6 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
SR har en replik från branschorganet Kontakta som hävdar att det skulle förstöra en bransch om förbudet blev aktuellt. Ja, än sen!?
[länk]
Alla telefonförsäljare får väl flytta hem från Spanska solkusten och börja knacka dörr istället.

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
SR har en replik från branschorganet Kontakta som hävdar att det skulle förstöra en bransch om förbudet blev aktuellt. Ja, än sen!?
[länk]
En person i en TV-studio med publik visas i två rutor: först med texten "OH NO!" och sedan med texten "ANYWAY".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Jumos och 6 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det här vore ju trevligt!
[länk]
Åh, då skulle man nästan kunna börja svara på samtal från nummer som inte finns i adressboken igen! Förutom att de flesta sådana är från ”Microsoft” på indisk engelska med mycket brus i bakgrunden 🙄

Idag blev jag uppringd från samma nummer för tredje dagen i rad och bestämde mig faktiskt för att svara den här gången. ”Microsoft” ringer ju aldrig från samma nummer flera gånger. Det var Skandia som ville börja skicka faktura på e-post istället för papper. Äntligen! Jag frågade dem redan för flera år sedan om de skulle kunna göra det, men då kunde de inte.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Åh, då skulle man nästan kunna börja svara på samtal från nummer som inte finns i adressboken igen! Förutom att de flesta sådana är från ”Microsoft” på indisk engelska med mycket brus i bakgrunden 🙄

Idag blev jag uppringd från samma nummer för tredje dagen i rad och bestämde mig faktiskt för att svara den här gången. ”Microsoft” ringer ju aldrig från samma nummer flera gånger. Det var Skandia som ville börja skicka faktura på e-post istället för papper. Äntligen! Jag frågade dem redan för flera år sedan om de skulle kunna göra det, men då kunde de inte.
Skandia, som i försäkringar?
Jag får mina fakturor (eller premieavier som de heter i Kivra) från dem digitalt sedan åtminstone 5 år tillbaka...

tveksamt tveksamt skrev:
Skandia, som i försäkringar?
Jag får mina fakturor (eller premieavier som de heter i Kivra) från dem digitalt sedan åtminstone 5 år tillbaka...
Det funkar sedan länge för privatpersoner. Till företaget får jag alla fakturor och autogirounderlag i pappersform i brevlådan. Jag har letat något sätt att ändra till epost eller elektronisk brevlåda, men det verkar inte finnas.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Telefonförsäljning ut.
Marknadsundersökning med gratis produktrådgivning in.

Vad mer kan de tänkas hitta på för att runda ett ev. förbud. Hit me!

• Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Telefonförsäljning ut.
Marknadsundersökning med gratis produktrådgivning in.

Vad mer kan de tänkas hitta på för att runda ett ev. förbud. Hit me!
Så länge de inte får sälja, eller något annat som binder mottagaren vid en kostnad så fine! Irriterande, men gamlingarna blir inte pålurade en massa skit iaf..

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
galento
[länk]
Ja såg subban från kontakta som försökte försvara telefonförsäljning , när man sett hur detta har påverkat äldre i bekantskapskretsen så skulle det förbjudits för längesen. Bara bra med totalförbud.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
B
[länk]
Ja inte är det många som skulle sakna telefonförsäljare.

Det är väl känt bland allmänheten att 100% av allt som säljs via telefon, kan man få lika eller bättre pris om man googlar i 2 minuter.

Det här är ju verkligen en yrkesgrupp som inte behövs i samhället.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Åkt tåg idag. De både gick och kom fram i tid.

• Gilla
  • Wow
Beemaster och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.