Det är ju i allt väsentligt ett sätt att få någon annan att vara den som drar ner sin konsumtion, vare sig det blir i industrin eller i fattigare länder.

När skatten i sig är till för att trycka ner efterfrågan är det väl dock rimligt att lätta på den om efterfrågan är låg ändå?

Jag är iofs. skeptisk till att staten ska in och peta och styra vårt beteende rent generellt, men när den nu ändå gör det är det väl lite förmätet att påstå att det bara är ok åt ena hållet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
[länk]

bra för plånboken iallafall..
Känns som ett gäng omogna 20 åringar som tar SMS-lån för att gå på krogen...

Få gånger har väl uttrycket "att pissa i brallan värmer till en början gott, men sen blir det kallt, vått & otrevligt" känts mer på sin plats.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
G
L LaT skrev:

Få gånger har väl uttrycket "att pissa i brallan värmer till en början gott, men sen blir det kallt, vått & otrevligt" känts mer på sin plats.
Sverige är ett litet land och vår förbrukning av olja är låg d.v.s. det spelar ingen roll.

På tiden att en regering prioriterar oss svenskar först.

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Snart är också den här tråden avstängd.p.g.a. folks oförmåga att ignorera forumregler. 😎

OOH YES!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
Långhelg och bara delvis regn!

YEEEESSSS 🤠

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
L LaT skrev:

De räknar väl med att brallorna hamnar på andras ben efter valet i alla fall.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Rätt övertygad om att det blir ett "gaaaahhh" snart...
Stimulera förbrukning när vi går mot en brist känns tveksamt... 🤔
Trevligt för dom som ligger på gränsen och kanske får ett andrum innnan.

Men vissa vill ju bli p*ngslagna av läderklädda kvinnor mest jämnt, jag skyller på att s*ssarna styrt detta land för länge så erat tänk blir uppåt v*ggarna

• Haha
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Sverige är ett litet land och vår förbrukning av olja är låg d.v.s. det spelar ingen roll.

På tiden att en regering prioriterar oss svenskar först.
Nä, jag vet.
17.500.000.000:- är ju en piss i havet, det är bara 1,7 ggr vad HELA samhällets krisberedskap är budgeterat till eller 1,3 ggr det som migrationen beräknas kosta...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Kan man få sticka emellan med en riktig YEEESS!-kommentar som inte har några politiska undertoner?

Isåfall, YEEES! för att jag hittade brottet på guidekabeln så att roboten kan göra sitt jobb igen utan krångel. Tror det var tjälen som skjutit omkring på en markplatta som gnagit på kabeln.

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 12 till
  • Laddar…
G
L LaT skrev:
Nä, jag vet.
17.500.000.000:- är ju en piss i havet, det är bara 1,7 ggr vad HELA samhällets krisberedskap är budgeterat till eller 1,3 ggr det som migrationen beräknas kosta...
Höga drivmedelspriser driver upp allt i samhället..

Själv glider jag runt i elbil men jag inbillar mig att det gör mig gott i alla fall..

17.500.000.000:- är mycket pengar då kanske man inser hur mycket vi bilägare sponsrat den svenska staten genom åren 😉

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
YEEEEEEEEEEESSSS!
Första semesterdagen 😆👏👏😀😀

• Gilla
  • Wow
Isakare och 5 till
  • Laddar…
galento
YEEEESSSSS!!! Har haft pension i 5 år och har inte ångrat en enda dag 👍👍👍
( det finns ju dom som inte hinner uppleva detta tyvärr )

• Gilla
  • Älska
Dilato och 14 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Samma här och jag började varva ned några år tidigare, tog beslut om att det fick vara slut på resandet varje vecka. Hade turen att sedan under åren fram till pension bli tillfrågad om lite olika uppdrag, så det blev arbete en tid och sedan lite ledighet mellan uppdrag.👍👍👍

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jag kanske är en av de, 5 år kvar, haft lite otur i livet och har inte råd att gå tidigare.
Yeeeeesssss är att vi just vaknade i campingbilen i en skog vid en sjö, och strax ska ta mopederna till Kyrkö Mosse och kolla på bilar som gått i pension för länge sen 🙂

• Gilla
  • Älska
Jumos och 12 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Grattis!
Jag har fem år kvar, går på sekunden det är möjligt.

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.