175 178 läst ·
1 764 svar
175k läst
1,8k svar
YEEEEEEESSSS!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 386 inlägg
Det är ju i allt väsentligt ett sätt att få någon annan att vara den som drar ner sin konsumtion, vare sig det blir i industrin eller i fattigare länder.
När skatten i sig är till för att trycka ner efterfrågan är det väl dock rimligt att lätta på den om efterfrågan är låg ändå?
Jag är iofs. skeptisk till att staten ska in och peta och styra vårt beteende rent generellt, men när den nu ändå gör det är det väl lite förmätet att påstå att det bara är ok åt ena hållet.
När skatten i sig är till för att trycka ner efterfrågan är det väl dock rimligt att lätta på den om efterfrågan är låg ändå?
Jag är iofs. skeptisk till att staten ska in och peta och styra vårt beteende rent generellt, men när den nu ändå gör det är det väl lite förmätet att påstå att det bara är ok åt ena hållet.
Sverige är ett litet land och vår förbrukning av olja är låg d.v.s. det spelar ingen roll.L LaT skrev:
På tiden att en regering prioriterar oss svenskar först.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
De räknar väl med att brallorna hamnar på andras ben efter valet i alla fall.L LaT skrev:
Trevligt för dom som ligger på gränsen och kanske får ett andrum innnan.Dan_Johansson skrev:
Men vissa vill ju bli p*ngslagna av läderklädda kvinnor mest jämnt, jag skyller på att s*ssarna styrt detta land för länge så erat tänk blir uppåt v*ggarna
Nä, jag vet.G Greger_08 skrev:
17.500.000.000:- är ju en piss i havet, det är bara 1,7 ggr vad HELA samhällets krisberedskap är budgeterat till eller 1,3 ggr det som migrationen beräknas kosta...
Kan man få sticka emellan med en riktig YEEESS!-kommentar som inte har några politiska undertoner?
Isåfall, YEEES! för att jag hittade brottet på guidekabeln så att roboten kan göra sitt jobb igen utan krångel. Tror det var tjälen som skjutit omkring på en markplatta som gnagit på kabeln.
Isåfall, YEEES! för att jag hittade brottet på guidekabeln så att roboten kan göra sitt jobb igen utan krångel. Tror det var tjälen som skjutit omkring på en markplatta som gnagit på kabeln.
Höga drivmedelspriser driver upp allt i samhället..L LaT skrev:
Själv glider jag runt i elbil men jag inbillar mig att det gör mig gott i alla fall..
17.500.000.000:- är mycket pengar då kanske man inser hur mycket vi bilägare sponsrat den svenska staten genom åren 😉
Samma här och jag började varva ned några år tidigare, tog beslut om att det fick vara slut på resandet varje vecka. Hade turen att sedan under åren fram till pension bli tillfrågad om lite olika uppdrag, så det blev arbete en tid och sedan lite ledighet mellan uppdrag.👍👍👍galento skrev:
Jag kanske är en av de, 5 år kvar, haft lite otur i livet och har inte råd att gå tidigare.galento skrev:
Yeeeeesssss är att vi just vaknade i campingbilen i en skog vid en sjö, och strax ska ta mopederna till Kyrkö Mosse och kolla på bilar som gått i pension för länge sen 🙂
Hobbyelektriker
· E
· 15 454 inlägg