168 574 läst ·
1 675 svar
169k läst
1,7k svar
YEEEEEEESSSS!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 140 inlägg
Nä. Det ”andra märket”. Funkar även som skarvkoppling. Inte helt övertygad om dragmotståndet. Kanske för att jag fortfarande kopplar med Torix. 😁K Kane skrev:
Edit: Nemiq är det
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
YEEEEEEESSSSSSSS!!!!!!!!
Sista arbetsdagen igår, så nu blir det hopp och lek på heltid med tätare rapporter på allt tok man gör.
/Workingclasshero
Sista arbetsdagen igår, så nu blir det hopp och lek på heltid med tätare rapporter på allt tok man gör.
/Workingclasshero
Allvetare
· Västra götaland
· 10 911 inlägg
Yesssss!
Lyckebo är tillbaka!
Lyckebo är tillbaka!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 810 inlägg
Vederbörande har kanske läst våra omdömen här på forumet om dessa armaturer och gjort det rätta valetpjgb skrev:
Nyare NUCen installerad med ubuntu 26.04 LTS. Skärmdelning funkar rakt av, till skillnad från i Linux Mint, där det inte var direkt smidigt.
Enda nackdelen är kanske att delningen kör samma upplösning som skärmen, så det är lite mäckel då skärmen är 3840×2160 och laptopen bara har 1920×1080. Jaja, halv upplösning räcker rätt bra, och det går ju att ställa upp vid behov.
Nu har jag en gammal NUC över, men den blir nog något kul framåt. Undrar bara vad.
Enda nackdelen är kanske att delningen kör samma upplösning som skärmen, så det är lite mäckel då skärmen är 3840×2160 och laptopen bara har 1920×1080. Jaja, halv upplösning räcker rätt bra, och det går ju att ställa upp vid behov.
Nu har jag en gammal NUC över, men den blir nog något kul framåt. Undrar bara vad.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 140 inlägg
Om du inte redan har det: Proxmox VE!kashieda skrev:
Så många idéer och möjligheter som öppnar sig när man har det framför sig. In med lite mer minne bara. ”Recept” finns att hitta på Community Scripts om du saknar inspiration.
Proxmox är i grund och botten Debian så det går även att skruva i själva värd-systemet om man vill.
Nu snackar vi! Batteripacket på 16kWh jag köpte billigt-ish på auktion med "okänt skick troligen defekt" är nu semi-installerat och testkört. Visade sig vara knappt använt, 100% SOH och funkar utmärkt. Fantastiskt!