K Kane skrev:
Är det Wago?
Nä. Det ”andra märket”. Funkar även som skarvkoppling. Inte helt övertygad om dragmotståndet. Kanske för att jag fortfarande kopplar med Torix. 😁

Edit: Nemiq är det

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
YEEEEEEESSSSSS!!

Huset sålt, gick fort.

• Gilla
Tokslut och 15 till
  • Laddar…
YEEEEEEESSSSSSSS!!!!!!!!
Sista arbetsdagen igår, så nu blir det hopp och lek på heltid med tätare rapporter på allt tok man gör.
/Workingclasshero

• Gilla
  • Älska
16386 och 18 till
  • Laddar…
Yesss!
Var på tippen idag för att slänga ris, och i återbrukscontainern fanns två nya inplastade LED-lampor från Jula och en helt ny Biltema-batteriladdare! Gratis är gott så de norpades omgående 😀

• IMG_1159.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Kramla
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Låter mer och mer som poolskötaren. 😉
Hemma igen och kontroll utförd att oljan är ifylld korrekt👍🏻 frågade om vi haft besök medans jag var borta men ingen har hälsat på.
Allt var i sin ordning, glatt o kramigt och frysen fylld med leverans från fiskbilen.

Yesssss!

Lyckebo är tillbaka!

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Yesss!
Var på tippen idag för att slänga ris, och i återbrukscontainern fanns två nya inplastade LED-lampor från Jula och en helt ny Biltema-batteriladdare! Gratis är gott så de norpades omgående 😀
Vederbörande har kanske läst våra omdömen här på forumet om dessa armaturer och gjort det rätta valet ;)

• Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Jo jag vet att de är värdelösa och helt hopplösa att installera, men de lyser bra. Låt mig bara få njuta lite Bo. 😂

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Yeeeeeeesssss! Den stora dagen är här!😂 IMG_0994.png
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
1777909532592.jpeg
Skapa konto

May the Firth be with you.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Nyare NUCen installerad med ubuntu 26.04 LTS. Skärmdelning funkar rakt av, till skillnad från i Linux Mint, där det inte var direkt smidigt.

Enda nackdelen är kanske att delningen kör samma upplösning som skärmen, så det är lite mäckel då skärmen är 3840×2160 och laptopen bara har 1920×1080. Jaja, halv upplösning räcker rätt bra, och det går ju att ställa upp vid behov.

Nu har jag en gammal NUC över, men den blir nog något kul framåt. Undrar bara vad.

kashieda kashieda skrev:
Nu har jag en gammal NUC över, men den blir nog något kul framåt. Undrar bara vad.
Om du inte redan har det: Proxmox VE!

Så många idéer och möjligheter som öppnar sig när man har det framför sig. In med lite mer minne bara. ”Recept” finns att hitta på Community Scripts om du saknar inspiration.
Proxmox är i grund och botten Debian så det går även att skruva i själva värd-systemet om man vill.

Jag har en och snart två RPi5 som kan köra roliga saker. Just nu unifi och HA, men annat kommer nog till. Jag tänkte ha en som labbyta och en för "produktion".

Nu snackar vi! Batteripacket på 16kWh jag köpte billigt-ish på auktion med "okänt skick troligen defekt" är nu semi-installerat och testkört. Visade sig vara knappt använt, 100% SOH och funkar utmärkt. Fantastiskt!

• Gilla
Bitterhetsakademin och 6 till
  • Laddar…
Yeeees!
Disco på instrumentbrädan i ena bilen, verkstaden hotade med reparation en bit norr om 10-tusen. Kom därifrån för en tredjedel av priset 😊.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.