Nu är vi så gott som klara med vårt nya kök. Som ni ser saknas dock fortfarande en del, takanslutning kyl, sockellåda och en del lister och täcksidor.
Återstår att se när vi tar oss samman och gör det sista...

• Köket-före.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • NYTT KÖK1.jpg
    Skapa konto
  • nYTT KÖK3.jpg
    Skapa konto
  • Matplats2.jpg
    Skapa konto
det vart fint men det gamla köket var fint de med

Oj, vilken skillnad. Verkiligen en positiv förändring. Blev ju jättesnyggt.

HOOM. STHLM

Har ni bara bytt luckor eller är det även nya stommar? Vita luckor till vita luckor, till synes samma vitvaror och samma "planlösning". Lite mindre trä och lite mer grått. Ingen enorm förvandling att döma blott utifrån bilderna ovan!

Fin tapet bakom matobordet!

Ett nytt matrumsmöblemang som inte är allmogestil hade gjort sig fint i nya köket. Kanske stålrörsstolar med vit sits.

Blev ju jättesnyggt!!
Men jag hade varit mer än NÖJD med det gamla också!!!!

Vad är det för bänkskiva du har??
Den var ju urtjusig!!!!

ginnfilt skrev:
Har ni bara bytt luckor eller är det även nya stommar? Vita luckor till vita luckor, till synes samma vitvaror och samma "planlösning". Lite mindre trä och lite mer grått. Ingen enorm förvandling att döma blott utifrån bilderna ovan!
QUOTE]

Det är väl kul att se att även en "mindre" renovering (om det nu är en sådan) ger ett så bra resultat! Jag tycker skillnaden är STOR mellan före och efter. :)

^^^^Absolut, jag menade inget negativt utan det var mer ett frågande konstaterande. STOR skillnad skulle jag dock inte vilja säga...

Jo, i inredning. Inte i planlösning, dock. ;)

Jättesnyggt kök, stilrent och modernt!

Måste väl tillägga att köket innan inte var i så dåligt skick heller :) Dock inte något kakel jag hade velat ha kvar hehe

Ha en trevlig helg!
MVH Sandra

Tack för era reaktioner, kul att få respons, vare sig den är positiv eller negativ.
Vi bytte både stommar och luckor, hade efter 25 år med det gamla köket inte tröttnat på vitt men ville ändå ha något nytt och modernt.
Bänkskivan är IKEA:s "silvergrå sten" och vi är jätttenöjda med den.
Köksmöblerna står på tur att bytas ut mot en ekmöbel med klädda sitsar, har bara inte hittat "den rätta" ännu.

Hej igen! Skrev lite fel nyss. Bänkskivan är IKEA:s Personlig - stenmönstrad silver (laminat).

/Yalla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.