Byggahus.se

Yale doorman

1. A
    Medlem Nivå 1
    Är det någon som vet om Z-wave-modulen som finns till brittiska modeller funkar till Doorman? Om inte, är det någon som har hört något om en motsvarighet till Doorman? Jag vet att de har utannonserat "Yale Access module", men det hade varit gött att slippa ytterligare en brygga (och antagligen billigare). Jag kör Home Assistant och vill ha in det där så smidigt som möjligt.

Jag hade egentligen tänkt avvakta utvecklingen lite, men nu står jag inför ett byte av 3 st ytterdörrar. Jag har ett Yale Entr S på en dörr idag.

2. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 19
    Yale entr s är säljstoppad iallafall men den engelska modulen ser ut att passa

3. ojje
    Medlem Nivå 2
    Nope, den funkar inte. Jag köpte den för något år sedan i England och stoppade in den. Drog ur batteriet på några dagar och ingen möjlighet till kontakt. Du kan få den för 200 kr om du vill testa.

• Laddar…
  4. A
    Medlem Nivå 1
    Ok, klara besked. Tack! Jag tror att du får behålla den... ;)

5. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 19
  6. J
    Medlem Nivå 3
    Vårat V2N (med Verisure-modul) har börjat spela tre fallande toner då och då.
    När det låser och låser upp är det ju tre toner
    Låsa upp: Låg-Mellan-Hög
    Låsa: Mellan-Hög-Låg (men enligt manualen ska det vara hög-mellan-låg = "ledsen")

Men nu säger det Hög-Mellan-Låg helt av sig självt ibland och det är lite kortare/snabbare toner. Nån som vet vad det är?

Redigerat 18 mar 08:49
  7. J
    Medlem Nivå 3
    I fredags förmiddag skickade låset inga signaler till Verisure för misslyckad låsning heller. Signaler för låsa och låsa upp med både vred, knappsats och remote funkade dock och loggades i appen. Misslyckad låsning kom dock aldrig in i historiken i appen.
    Ringde Verisure kundtjänst och de förnekade att de skulle ha något systemfel för tillfället och hade inte hört talas om det felet innan.
    På eftermiddagen i och i helgen när jag provocerade fram misslyckad låsning så fick jag dock in det i historiken och fick notiser och mail...
    Skumt - undras om det också var låset som knasade eller om det ändå var Verisure som hade problem...?

8. J
    Medlem Nivå 3
    Fick igår problem med mitt lås. Oavsett om jag försöker låsa inne eller ute så får jag en felsignal. Samma om dörren är öppen och jag trycker in översta trycket på låskistan.
    Hör ifrån låset att något slår till precis som de låter när den ska låsa men istället låser den upp direkt och felsignalen kommer.

Jag tror att det är låskistan som gått i pension men finns de något sätt att kontrollera istället för att slänga ut 1500 spänn?

//Jimmy

9. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 19
    Jag har exakt samma fel. Fått en ny låskista av assa jag ska byta när jag får en ledig dag

10. J
    Medlem Nivå 3
    Har du garanti kvar på ditt lås ?

11. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 19
    Ja, det är ett år gammalt nu men har anmält det tidigt