Byggahus.se

Yale doorman

1. D
    Medlem Nivå 2
    Precis min tanke också, hakregeln slår ut men låset vill ändå inte låsa. Borde vara något signalfel i låskistan.

2. E
    Medlem Nivå 1
    Måste tilllägga att idag fungerade allt som det skulle utan problem för att sedan återkomma. Låter som om det är något problem med låskistan.
    Borde gå på garanti då det är några månader gammalt bara ? Mvh Elf

3. D
    Medlem Nivå 2
    Självklart, du har ju 24mån garanti. Har själv bytt flera låskistor på mina lås under åren. Dom nyare låskistorna har betydligt högre kvalitet än de äldre.

4. Sthlm1891
    Verktygstokig Nivå 6
    Vi har Yale Doorman tillsammans med larm från Verisure. När vi larmar på eller av säger en kvinnlig röst "larmet påkopplat" när vi larmar på och "larmet frånkopplat" när vi larmar av via Yale. Men senaste tiden sägs det bara "lar" sen blir det tyst. Det blir pålarmat och avlarmat men rösten fungerar alltså inte som det ska. Någon som vet vad det beror på? Kan väl inte vara batterierna som redan börjar bli dåliga? Vi installerade Yale Doorman i slutet av december 2018, och den ska väl dessutom varna när batterierna börjar bli dåliga?

5. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Prova att byta batterierna och se om det gör skillnad?

6. G
    Medlem Nivå 6
    Batterierna ska räcka 1 år, men 1-2 månader kortare om låset är uppkopplat.

7. Sthlm1891
    Verktygstokig Nivå 6
    Tack för snabba svar! Jag provar att byta ikväll och ser om det hjälper. Återkommer med resultat.

8. Sthlm1891
    Verktygstokig Nivå 6
    Bytte batterier igår och det fungerar som det ska igen. Tänk att det kan vara så enkelt ibland :D