Hmm.. Knepigt läge. Jag kunde inte öppna den någonstans ifrån, så för mig var valet ganska lätt..
Kollade du websidans ansvisningar mot den som finns i manualen. Jag är på resa nu och kunde inte kolla själv..

Har du haft loss innerdelen och testat? Bottnar låspinnen, eller vad fan den kallas. Den man bryter av i passande längd och går från vredet? Testa med en skruvmejsel inifrån, alltså att låsa upp.. Så gjorde låssmeden hemma hos mig och lyckades få upp låset.
Jo, jag vet: Skott i mörkret, men jag kan känna din frustration..

R

• Gilla
brumbjorn
  • Laddar…
Wendigo Wendigo skrev:
Attans. Återställde låset men kan fortfarande inte öppna från insidan. Inte ens med "nödöppningen" där man vrider först 45 grader och sedan ett kvarts varv till och trycker ner handtaget. Låset är helt, ja, låst.

Det fungerar som vanligt från framsidan. Där kan man öppna med kod som vanligt med så fort man har stängt och låst inne i huset så går det inte att öppna med mindre än att man får knata runt och slå koden på framsidan.

Jag har gjort en fabriksformatering och lagt in ny master men det hjälper inte.
Löste du detta till slut? Har samma problem..

G Gabsson skrev:
Löste du detta till slut? Har samma problem..
Tyvärr så lyckades jag aldrig få igång låset och efter LÅNG kontakt med Yale fick jag tillgodokvitto. Riktigt surt, fortfarande arg över detta kassa lås trots att det gått många år.

• Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Wendigo Wendigo skrev:
Tyvärr så lyckades jag aldrig få igång låset och efter LÅNG kontakt med Yale fick jag tillgodokvitto. Riktigt surt, fortfarande arg över detta kassa lås trots att det gått många år.
Det var som fan, jag har reklamerat till Elgiganten nu där jag köpt låset. Men det är ju mycket jobb att installera ett nytt lås. Antagligen är min variant (Classic, inköpt jan 25) en nyare modell än din så barnsjukdomara borde vara lösta.

Varit i kontakt med Yale Doorman direkt vilket varit helt bedrövligt. De vill att man ska dissekera enheten och filma allt. Sen när man skickat detta till dem så önskar de ytterligare nya uppgifter trots att enheten helt uppenbart är defekt.
I mitt fall blir man inlåst samt att nödöppning fungerar inte, extremt frustrerande. Verkar vara riktigt allvarliga kvalitetsproblem tyvärr.

Nu ska jag försöka reklamera direkt mot Elgiganten.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.