Byggahus.se
Hej!
Jag har precis monterat min Yale Doorman L3, och verkar fungera som det ska. Däremot är baksida beslag helt krokigt. Innan jag spänner skruvarna känns det inte krokigt, nånting efter det verkar störa. Någon mer än jag som har haft detta problem? Vad gör jag för fel?
 
  • Svart dörrhandtag på grå dörr, sidvy, modern design, säkerhetsfunktioner, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Det kan bli så om man drar skruvarna (i övre hålet) hårt.
Konstruktionen är inte den bästa för då hade problemet inte existerat.
Du är inte ensam om problemet, fotade denna demoklossen hos en återförsäljare.
Metall säkerhetsdörr med kortläsare, kodlås och handtag vid sidan av en annan dörrhandtagsmodell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jontebusen
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det kan bli så om man drar skruvarna (i övre hålet) hårt.
Konstruktionen är inte den bästa för då hade problemet inte existerat.
Du är inte ensam om problemet, fotade denna demoklossen hos en återförsäljare.
[bild]
okej, då ska jag prova lossa litegrann. Tack för svaret!!! 🙏🏻🙏🏻👌🏻
 
J Jontebusen skrev:
okej, då ska jag prova lossa litegrann. Tack för svaret!!! 🙏🏻🙏🏻👌🏻
När man drar åt skruvarna i det övre hålet så bockas den tunna monteringsplattan då den pressas in i hålet vilket gör att den inte följer längs dörrbladet och det blir en kilformad springa.
Ibland undrar man vad konstruktören tänkte men det brukar finnas andra som vill pressa ner tillverkning och materialkostnad.

Tittar man noga på bilder där problemet finns är gummitätningen alltid hårt pressad just vid vredet.
Säkerhetsdörr med kodlås, nyckellås från Yale och markerat gap bredvid låskolven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jontebusen
  • Laddar…
1 123abc skrev:
När man drar åt skruvarna i det övre hålet så bockas den tunna monteringsplattan då den pressas in i hålet vilket gör att den inte följer längs dörrbladet och det blir en kilformad springa.
Ibland undrar man vad konstruktören tänkte men det brukar finnas andra som vill pressa ner tillverkning och materialkostnad.

Tittar man noga på bilder där problemet finns är gummitätningen alltid hårt pressad just vid vredet.
[bild]
Där ser man. Väldigt märkligt konstruktion!
 
Jag har ungefär samma men på utsidan där det inte är plant på baksidan med ungefär samma glapp mot dörren. då har jag inte ens satt i några skruvar.
 
  • Gilla
Jontebusen
  • Laddar…
F fruddestuff skrev:
Jag har ungefär samma men på utsidan där det inte är plant på baksidan med ungefär samma glapp mot dörren. då har jag inte ens satt i några skruvar.
För att vara så pass dyrt så känns det ju ganska sunkigt att det är standard att det ser ut sådär. Hoppas det är ett säkert lås i alla fall!
 
  • Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
En annan fundering!
Ska man inte kunna ha ringklockans knapp tänd så att gäster förstår att den knappen är en ringklocka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.