19 577 läst ·
19 svar
20k läst
19 svar
Yale Doorman L3 / L3S skillnader
Nödöppningen är mekanisk och bör fungera även utan ytter och innerenhet och utan batterier.G Gabsson skrev:Själva låsmekanismen responderar inte på låshandtagets rörelser, trots att låset visar och låter grönt=öppet.
Och nödöppningsfunktionen fungerar inte heller. Allt är filmat i flera videos och skickat till Yale, som inte ens erkände defekten, därav mycket dåligt omdöme på deras hemsida.
Nu efter flera månaders tjafs har Elgiganten erbjudit en 500 krs rabatt på L3S som jag hoppas kunna installera nästa vecka.
På L3 gjorde man om fästplattan/vredbrickan vid uppdateringen till R2 och tog då bort vridbegränsningen då nödöppningen inte fungerade om brickan monterades fel.
Men då detta är ett Yale Doorman Classic och där finns inte det problemet, det som är vanligt där ar att vredmedbringaren klipps för kort eller handhavandefel att de inte vrider vredet extra långt (90° horisontalt) vid nödöppning.
Jag är intresserad av att nödöppningen inte fungerar och hade uppskattat mer information, om du vill så skicka filmklippen i pm till mig.
Har idag bytt till L3S Flex från Elgiganten.
Ser ut att fungera bra.
Tog 1.5h för installation och 1h för appkonfigureringen.
Kan absolut inte rekommendera Yale Doorman generellt pga icke existerande support. Helt bedrövligt faktiskt.
Tyvärr är dock alternativen begränsade.
Ser ut att fungera bra.
Tog 1.5h för installation och 1h för appkonfigureringen.
Kan absolut inte rekommendera Yale Doorman generellt pga icke existerande support. Helt bedrövligt faktiskt.
Tyvärr är dock alternativen begränsade.
Normalt står återförsäljaren för support.G Gabsson skrev:
Bra att du har ett fungerande lås, hoppas du blir nöjd.
Elgiganten har aldrig varit kända för sin support.G Gabsson skrev:
Yale Doorman Classic säljer inte speciellt mycket sedan L3 lanserades så inte oväntat om de som inte huvudsakligen säljer lås tar den ur sortimentet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur monterar jag yale doorman l3 i en kaski träpaneldörr (New York)
Fönster & Dörrar -
Yale doorman L3 i gammal dörr
Fönster & Dörrar -
Varning för Yale Doorman L3
Fönster & Dörrar -
Installation av Yale doorman L3s (hantverkare)
Fönster & Dörrar -
Yale Doorman L3S invändig håller på att lossna från dörren
Fönster & Dörrar