Hej!
Har en Hus med dörr från 70-talet och har köpt in ett Yale doorman L3 All inclusive .
Tänkte först att jag endast behövde stämma ut för nytt slutbleck, men efter att ha läst en del på forumet här börjar jag fundera om det är tillräckligt.
Så till lite frågor.
1. Borde låshuset passa utan ändringar?
2. Slutblecken som följer med har plösmått 13,5 (1487-1) respektive 16,5 (1487-2). När jag mäter existerande så är det ca 20. Behöver jag köpa in slutbleck 1487-3?
3. Hur vet jag vilken höjd jag ska stämma ut för nytt slutbleck?
Bilder:
Tacksam för hjälp.
/Markus
Har en Hus med dörr från 70-talet och har köpt in ett Yale doorman L3 All inclusive .
Tänkte först att jag endast behövde stämma ut för nytt slutbleck, men efter att ha läst en del på forumet här börjar jag fundera om det är tillräckligt.
Så till lite frågor.
1. Borde låshuset passa utan ändringar?
2. Slutblecken som följer med har plösmått 13,5 (1487-1) respektive 16,5 (1487-2). När jag mäter existerande så är det ca 20. Behöver jag köpa in slutbleck 1487-3?
3. Hur vet jag vilken höjd jag ska stämma ut för nytt slutbleck?
Bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tacksam för hjälp.
/Markus
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det nya låshuset kan vara lite bredare så du kan behöva bredda urtaget i dörren lite med ett stämjärn, rasp eller vad du har tillgängligt.
Du måste göra om urtaget för slutblecket så ett nytt slutbleck passar.
Då slutblecket fortsätter utanför karmen är det svårt att uppskatta vilket plösmått det ska vara, du får mäta från utsida karm till uttaget i slutblecket.
Höjden på slutblecket tar du lättast ut från centrum av låshusets övre fästskruv och det ska vara -1mm alltså 1mm under centrum.
Du måste göra om urtaget för slutblecket så ett nytt slutbleck passar.
Då slutblecket fortsätter utanför karmen är det svårt att uppskatta vilket plösmått det ska vara, du får mäta från utsida karm till uttaget i slutblecket.
Logga in
Skapa konto
Höjden på slutblecket tar du lättast ut från centrum av låshusets övre fästskruv och det ska vara -1mm alltså 1mm under centrum.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är den stora skillnaden på Yale doorman classic och doorman l3s?
Fönster & Dörrar -
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik -
Hur överlåter jag Yale Doorman L3 till köparen?
Villalarm & Hemautomation -
Funkar en Yale Doorman L3S flex på min dörr?
Fönster & Dörrar -
Avslutad: Vinn en Yale Doorman L3S Pro i svart
Tävling