3 207 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Yale Doorman Classic strular att låsa upp
Hej!
Vi har här hemma införskaffat oss ett Yale Doorman Classic silver lås. Det som vi har upptäckt är att när det går flera timmar mellan användning så vill inte låset låsa upp sig när vi använder vredet på insidan. Den gör bara ”felsignalljudet”. Exempelvis på morgonen när vi åker till jobbet behöver vi vrida för att låsa upp cirka 4-5 gånger innan den låser upp sig.
Detta gäller även när vi kommer hem efter jobbet. Då kan det krävas att samma kod matas in cirka 3 gånger innan dörren låses upp.
Är det någon som har haft samma problematik som oss? Hur har ni isf löst det?
I övrigt fungerar låset bra och beter sig som det ska.
Vi har här hemma införskaffat oss ett Yale Doorman Classic silver lås. Det som vi har upptäckt är att när det går flera timmar mellan användning så vill inte låset låsa upp sig när vi använder vredet på insidan. Den gör bara ”felsignalljudet”. Exempelvis på morgonen när vi åker till jobbet behöver vi vrida för att låsa upp cirka 4-5 gånger innan den låser upp sig.
Detta gäller även när vi kommer hem efter jobbet. Då kan det krävas att samma kod matas in cirka 3 gånger innan dörren låses upp.
Är det någon som har haft samma problematik som oss? Hur har ni isf löst det?
I övrigt fungerar låset bra och beter sig som det ska.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Hur stor är springan mellan dörrblad och karm?
Konstaterar att dörren sitter lite snett i karmen och att springan nedtill vid låshuset är större än de berömda 3mm.. knepigt dock att det uppstår när den varit oanvänd ett par timmar, t ex över natten men sedan fungerar om man låst upp den manuellt en gång hmm
Klicka här för att svara