Någon som har testat om de är bra?
Hade tänkt mig 6st i ett litet badrum 2-3 st vid spegeln(lite lägre än taket) och resten i taket.
Enligt spec så kan man räkna med 3w=25w halogen, stämmer det eller?
http://www.elbutik.se/product.html/slim-line-led-downlight-3w-dimbar-6mm
/P
Hade tänkt mig 6st i ett litet badrum 2-3 st vid spegeln(lite lägre än taket) och resten i taket.
Enligt spec så kan man räkna med 3w=25w halogen, stämmer det eller?
http://www.elbutik.se/product.html/slim-line-led-downlight-3w-dimbar-6mm
/P
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
jag har motsv. i mitt badrum. 6st ledspottar 3w styck.
http://www.upplyst.se/product_info....d=305&osCsid=eb90918375e0924113336801a9e16075
lyser bra i badrummet, har sedan 12v 35w spottar i badrumsspegeln för extraljus dit.
det jag skulle ändrat om jag kunde ändra mig är att jag inte valt dimmbara... har de ju ändå alltid på max...
hade jag haft badkar eller så då hade det varit värt det.



http://www.upplyst.se/product_info....d=305&osCsid=eb90918375e0924113336801a9e16075
lyser bra i badrummet, har sedan 12v 35w spottar i badrumsspegeln för extraljus dit.
det jag skulle ändrat om jag kunde ändra mig är att jag inte valt dimmbara... har de ju ändå alltid på max...
hade jag haft badkar eller så då hade det varit värt det.



Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
precis så jag menade, men mer ljus är ju aldrig fel 
Det har gått bra, snabb leverans och väldigt ljusstarka(svårt att titta rakt in i dem =) ) samt bra vinkel på dem(160grader enligt spec), nästan för bra för det jag skall använda dem till.
Håller på och målar taket så när jag har monterat dem så kommer en bild.
Än så länge är jag mycket nöjd. Kopplingen är ju även den bra eftersom de parallell kopplas till transformatorn.
/P
Håller på och målar taket så när jag har monterat dem så kommer en bild.
Än så länge är jag mycket nöjd. Kopplingen är ju även den bra eftersom de parallell kopplas till transformatorn.
/P
Nja är inte så insatt i hur man brukar göra men efter jag har försökt att läsa på en del om hur LED lamporna drivs så verkar de i vanliga fall vara kopplade i serie samt att man då måste köpa en anpassad transformator som driver exakt de led lampor man köper.
En av fördelarna med den här modellen verkar vara att transformatorn klarar 30watt och jag kan koppla in fler lampor eller färre utan problem samt med olika watt och antal bara jag inte överstiger 30 watt.
Kopplingspunkten är ju mycket riktigt transformatorn men jag köpte till en liten kontakt brygga som de rekommenderade på sidan. Den kopplade jag in i transformatorn och sen kopplade jag lamporna till den. Då var det bara plug n play eftersom det var plast kontakter som ingick.
Vilket resulterade i att alla kablar blev ihopbuntade vid transformatorn.
En av fördelarna med den här modellen verkar vara att transformatorn klarar 30watt och jag kan koppla in fler lampor eller färre utan problem samt med olika watt och antal bara jag inte överstiger 30 watt.
Kopplingspunkten är ju mycket riktigt transformatorn men jag köpte till en liten kontakt brygga som de rekommenderade på sidan. Den kopplade jag in i transformatorn och sen kopplade jag lamporna till den. Då var det bara plug n play eftersom det var plast kontakter som ingick.
Vilket resulterade i att alla kablar blev ihopbuntade vid transformatorn.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
mina var kopplade paralellt, så förlängde alla kablar o drog till en gemensam kopplingspunkt