Hej

Någon som kan eller vet var man kan få mer information om denna standard. Gärna på svenska.

Vad vill du veta?

Vad behövs till för att använda X10 funktionaliteten som finns i vissa larm t.ex. VISONIC Powermax Plus? Finns det kontakter för DIN skena med X10 stöd? Var kan man köpa X10 tillbehör?

För att nämna några av mina funderingar ...

www.ehem.se produkter och produktbeskrivningar samt protokollet.

Google vet mer.

X10 är en rätt gammal teknik med rött mycket problem (har jag läst och hört). Jag för min del håller mig till tåls och inväntar Z-Wave.

Googla lite på Z-wave så tror jag nog att du blir sugen. För att styra hela kalaset kommer jag förmodligen köra med Homeseer - www.homeseer.com.

Lycka till.
/Micke

Jag kör X10 med Homeseer utan några problem. Visst det är en gammal teknik men den fungerar faktisk bra.
Z-Wave tror jag inte på av den anledningen att det är trådlöst, då är IHC ett mycket bättre alternativ men ack så dyrt.
Jag har proppat mitt elskåp med Dindimmrar och Dinswitchar. Köper man dom på Ehem så kostar dom
ca 600:- st men om man köper flerpack på www.letsautomte.com så kan man komma ner i ca 350:-/st om man köper ett 10pack, en spottstyver i jämförelse med IHC.
Hos www.intellihome.be går det att hitta hyffsade priser på X10 prylar.
Dock så får man räckna med en del eljobb om man ska ha Dindimmrar/switchar, det blir en del nya elrör som måste dras. Fördelen är ju att då går det ganska lätt att konvertara till IHC eller liknande i framtiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.