Hej !
Jag har fått tag i ett lyftbord som är tänkt att komma på plats i mitt garage.
Garaget är nybyggt och jag har gjutit ett utrymme för lyftbordet som jag hoppas få igång ...
Problemet är att jag inte vet hur det ska kopplas in.
Om någon vet vore jag super-tacksam för er hjälp.
Bordet har varit på en industri och varit sammankopplat med flera andra av samma typ därav saknas manöver dorn och som jag förstått en omvandlare till 24V som ska vara till klämskyddet och manöver styrningen.
Finns det någon som kan hjälpa mig till vad som måste köpas och hur det ska kopplas in.
Stort tack på förhand
Jocke
Jag har fått tag i ett lyftbord som är tänkt att komma på plats i mitt garage.
Garaget är nybyggt och jag har gjutit ett utrymme för lyftbordet som jag hoppas få igång ...
Problemet är att jag inte vet hur det ska kopplas in.
Om någon vet vore jag super-tacksam för er hjälp.
Bordet har varit på en industri och varit sammankopplat med flera andra av samma typ därav saknas manöver dorn och som jag förstått en omvandlare till 24V som ska vara till klämskyddet och manöver styrningen.
Finns det någon som kan hjälpa mig till vad som måste köpas och hur det ska kopplas in.
Stort tack på förhand
Jocke
Hej !A avh67f skrev:
Det ska varit fungerade när det monterades ned.
Jag tar lite fler foton och lägger upp.
Jocke
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som sagt, original innanmäte saknas i kopplingslådan.
Lyftbord som står i något större sammanhang brukar byggas om till extern styrning.
Lyftbord som står i något större sammanhang brukar byggas om till extern styrning.
Vet inte hur just den där modellen är exakt men väldigt förenklat så behöver du en kontaktor som styr motorn, antingen en 24v eller 230v beroende på vad klämmskydd, gränslägesbrytarna och spolar är specade för.
Sen går styrningen för upp via övre gränsläget för aktivera kontaktor för att starta motorn. Ned kopplas i slinga via klämmskydd och nedre gränsläge till magnetventilen för sänkning.
24v är att föredra då du slipper ha 230v I utsatta delar men det finns gott om bord som kör 230v I manöver och tillika skyddskretsen.
Du bör veta vad du gör om du ska mecka ihop det när det saknas så många delar.
Sen går styrningen för upp via övre gränsläget för aktivera kontaktor för att starta motorn. Ned kopplas i slinga via klämmskydd och nedre gränsläge till magnetventilen för sänkning.
24v är att föredra då du slipper ha 230v I utsatta delar men det finns gott om bord som kör 230v I manöver och tillika skyddskretsen.
Du bör veta vad du gör om du ska mecka ihop det när det saknas så många delar.
Klicka här för att svara