Bad&toarenovering i sommarstugan ute i skärgården. Kommer att ha 4 kbm sluten tank för WC-avlopp.

Är Wostman EcoFlush ett bra val?

Jag kan leva med att spolvolymen som anges i brochyrerna är lite optimistisk, t.ex. att man ev. gör nr 2 oftare eller att man enstaka gånger kan behöva spola en extra gång för att få ner en "stor laddning".

Men generellt - funkar den bra? Något som brukar krångla eller paja? Något man måste tänka på vid dagligt bruk? (Annat än att ta det lugnt med toapapper och spola en gång extra ifall man skulle behöva mycket papper någon gång.)

Alternativ produkt?

Förbränningstoalett

E Edlunn skrev:
Förbränningstoalett
VI har redan valt vattentoalett av ett antal olika skäl. Tacksam om vi kan fokusera på val av modell av vattentoalett i denna tråden, för det är där vi är nu.

Jaha, verkar inte vara så många som har erfarenehet av EcoFlush... Det verkar anses vara okej med en vanlig snålspolande toa med 4 resp. 2 liter, så vi tar kör på en vanlig Gustafsberg Nautica 1500.

Hej,
Jag har en EcoFlush. Har dock inte börjat använda den regelbundet ännu.
Så här långt så tycker jag att ”ettan” är perfekt, vi slänger pappret i en soptunna bredvid. För att ”tvåan” skulle fungera hyfsat så justerade jag vatten mängden till så mycket det gick. Trots detta så kan man ibland (sällan) behöva spola en gång till.
Sammantaget så sparar vi ändå 10-15 liters volym, pp/dygn

• Gilla
Metafor och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.