Hej,
Vi har nyligen installerat en ny robotgräsklippare Worx Landroid. Ganska omgående började jag se slitspår i gräsmattan runt hinder och det har tyvärr inte upphört under de veckor vi har haft den. Hindren är helt stumma, träd, fotbollsmål på stolpe etc. Bifogar lite bilder från idag, finns djupare hål men det är i mjukare delar av gräsmattan och känns inte lika relevant.
Någon som varit med om liknande?
Tack på förhand!
Vi har nyligen installerat en ny robotgräsklippare Worx Landroid. Ganska omgående började jag se slitspår i gräsmattan runt hinder och det har tyvärr inte upphört under de veckor vi har haft den. Hindren är helt stumma, träd, fotbollsmål på stolpe etc. Bifogar lite bilder från idag, finns djupare hål men det är i mjukare delar av gräsmattan och känns inte lika relevant.
Tack på förhand!
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Skulle gissa på att krocksensorerna inte funkar. Finns en neodym-magnet i dessa (ifrontenheten med kontakterna) som rostar ihjäl efter några år och då blir det inget bra eftersom denna magnet påverkar en sensor inne under skalet. Lösning: limma dit en ny magnet eller byta kontaktstycke/kablage i fronten.
__
PS. Noterade nu att bilden visar en nyare modell än våra gamla WG 790E.1 och WG 796E. Men antar funktionsprincipen för krocksensorn är lika: en magnet i ytterhöljet och en Hall-sensor på insidan i själva klipparen. Samt liknande problematik att dessa magneter rostar bort pga dåligt korrosionsskydd.
__
PS. Noterade nu att bilden visar en nyare modell än våra gamla WG 790E.1 och WG 796E. Men antar funktionsprincipen för krocksensorn är lika: en magnet i ytterhöljet och en Hall-sensor på insidan i själva klipparen. Samt liknande problematik att dessa magneter rostar bort pga dåligt korrosionsskydd.
Redigerat:
Klipparen är enligt TS ny. Så det vore konstigt om den redan nu var rostskadad.H Harald Blåtumme skrev:Skulle gissa på att krocksensorerna inte funkar. Finns en neodym-magnet i dessa (ifrontenheten med kontakterna) som rostar ihjäl efter några år och då blir det inget bra eftersom denna magnet påverkar en sensor inne under skalet. Lösning: limma dit en ny magnet eller byta kontaktstycke/kablage i fronten.
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
Om den är ny så lämna tillbaka på garanti.
Hej köpte själv en worx 2000 juni i år. Den lämnar också spår så fort det lutar lite får även felmeddelande att slinga saknas? Är lite besviken på denna modell. Hade en Lyfco innan i 5 år . Använder samma slinga, någon som har samma sling problem?O Omelius skrev:Hej,
Tack på förhand!
Installerade en Landroid L800 förra året och är mkt nöjd.
Spikes förbättrar framkomligheten enormt, min slirade oxå innan men efter installationen så är det helt borta.
Jag har även ACS som jag tycker fungerar riktigt bra.
Spikes förbättrar framkomligheten enormt, min slirade oxå innan men efter installationen så är det helt borta.
Jag har även ACS som jag tycker fungerar riktigt bra.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har en Worx Landroid gräsklippare där ett av framhjulen gått av.
Robotgräsklippare -
Någon som vill sälja en trasig Worx Landroid?
Robotgräsklippare -
Worx Landroid WR 143E display blinkar när man trycker in stoppknappen.
Robotgräsklippare -
Worx landroid wg970e startar inte.
Robotgräsklippare -
Laddning/Stannar ej vid bas/Landroid Worx robotgräsklippare
Robotgräsklippare