Magnus Olsson skrev:
Jag skulle då akta mig för denna robot om den är som ni beskriver att den kan "rymma" Har ni provat att dra ur laddstationen när den är mitt på gården? den bör stanna direkt gör den inte de så låter de ju otroligt riskfyllt o ha denna obevakad.

Låter ju som den bara känner av att slingan är på när den åker över den och fukt stör ut den så mycket att den missar gränsen o lullar på i godan tro tills den kör över nått den inte får eller ut över gatan.
Min stannar när jag drar ur strömmen, brukar snurra runt för att sedan ge ett meddelande att den är utanför området. Har testat detta då jag kör min på sommarstället med endast en granne som kollar till den då å då.. Och ville veta vad som hände vid strömavbrott.

peternicklas skrev:
Så det får inte finnas fel på produkten. Hur många har det sålts och hur många har problem.
Min har varite varje dag då det har regnat och den kör även i dagg OCH i regn utan problem.
Lite som att säga "Min klippare gör på detta viset, det tycker jag inte är bra. Vilket skit det är med denna typ av klippare" Det kanske är max 10 som ha fått problem med att den rymmer, det är mycket under 1% av den totala försäljningen. Ingen speciellt hög siffra.
Har inte skrivit att det inte får vara problem, bara att det är en hög procent av de som skriver på forumet som har problem, betydligt fler än på L tråden. När det gäller Bosch är andelen ännu högre förstås. Man måste ju jämföra i förhållande till popularionen på tråden för att få en uppfattning om problemmängden, alla som har problem skriver ju inte här, dvs. betydligt fler än tio kan ha dessa problem. Men du är dig lik, förra året brann du för v1.0 som du hade då, i år är det M som du har nu som gäller och då är plötsligt v1.0 inte vatten värd :eek:

peternicklas
MBygga skrev:
Har inte skrivit att det inte får vara problem, bara att det är en hög procent av de som skriver på forumet som har problem, betydligt fler än på L tråden. När det gäller Bosch är andelen ännu högre förstås. Man måste ju jämföra i förhållande till popularionen på tråden för att få en uppfattning om problemmängden, alla som har problem skriver ju inte här, dvs. betydligt fler än tio kan ha dessa problem. Men du är dig lik, förra året brann du för v1.0 som du hade då, i år är det M som du har nu som gäller och då är plötsligt v1.0 inte vatten värd :eek:
Visst är jag mig lik. Det har har hänt lite saker mellan Landroid 2012 och 2013. Och du ska börja i gen som vanligt. Inga större fel eller problem med 2012, vet ej varför du tror något annat. Men om jag kommer ihåg rätt så var det väl bl.a. problem med framhjul som gick trögt, den kunde varna för lyft maskin, bakhjulen lösnade mm. Med detta kanske inte var några problem? Nåväl, det var inga fel jag hade på min OCH jag var mycket nöjd med min Landroid 2012. MEN kan konstatera att de har vidarutvecklat 2012 till att bli M och L. Och likt PU i övrigt så har de blivit bättre, framförallt M som är en mycket trevlig och smidig liten klippare. Du verkar själv har ju så stor erfarenhet av M, har du sett någon i real life??? Hur många som har problem vet varken du eller jag, Hasse vet, om man nu vill ringa till honom och fråga. Du kanske även har glömt varför jag bytade till M? Hittills så är M ett klart bättre val och bättre maskin. Men min erfarenhet, 1 år med 2012 SAMT snart 1 år med M kanske du har mer utav.
Dina svar tolkar jag mer som avundsjuka för jag har en 2013, eller?:o

peternicklas skrev:
Visst är jag mig lik. Det har har hänt lite saker mellan Landroid 2012 och 2013. Och du ska börja i gen som vanligt. Inga större fel eller problem med 2012, vet ej varför du tror något annat. Men om jag kommer ihåg rätt så var det väl bl.a. problem med framhjul som gick trögt, den kunde varna för lyft maskin, bakhjulen lösnade mm. Med detta kanske inte var några problem? Nåväl, det var inga fel jag hade på min OCH jag var mycket nöjd med min Landroid 2012. MEN kan konstatera att de har vidarutvecklat 2012 till att bli M och L. Och likt PU i övrigt så har de blivit bättre, framförallt M som är en mycket trevlig och smidig liten klippare. Du verkar själv har ju så stor erfarenhet av M, har du sett någon i real life??? Hur många som har problem vet varken du eller jag, Hasse vet, om man nu vill ringa till honom och fråga. Du kanske även har glömt varför jag bytade till M? Hittills så är M ett klart bättre val och bättre maskin. Men min erfarenhet, 1 år med 2012 SAMT snart 1 år med M kanske du har mer utav.
Dina svar tolkar jag mer som avundsjuka för jag har en 2013, eller?:o
Tänker inte argumentera mer om vad du har för maskin eller om just du är nöjd med ditt byte, för jag riktade inte mitt inlägg till dig utan allmänt mot Worx som från att ha lanserat en maskin med några få lätt åtgärdade barnsjukdomar (förutom känsligheten då) nu har lanserat en uppföljare med ett antal problem som för vissa återkommer trots inlämning på service. Att du sen ser som din livsuppgift att till varje pris försvara Worx är din ensak. Att du åter igen haft turen att få en perfekt felfri maskin, liksom den du hade förra året, är det bara att gratulera till.
Själv klarar jag mig inte med mindre maskin än den jag har även om den nya ser både nätt och fin ut. Behöver heller inte de nya funktionerna och har inga nära grannar så nej jag är inte avundsjuk utan liksom du väldigt nöjd med min klippare :cool:.

Klipper verkligen allas klippare 10-12 cm över tråden? Min gör inte det så den fastnar lite härodär pga för långt gräs som den inte kan köra på.... Min är nog max 2cm över innan den vänder...

Redigerat:
peternicklas
Min vänder när knivarna når träden.

Siles skrev:
Klipper verkligen allas klippare 10-12 cm över tråden? Min gör inte det så den fastnar lite härodär pga för långt gräs som den inte kan köra på.... Min är nog max 2cm över innan den vänder...
Ingen Landroid klipper över tråden. Menar du att fronten på klipparen går över med 10-12 cm?

Vad menar du med att den fastnar? Menar du när den följer tråden för att gå på laddning?

Jag känner igen även det problemet, eftersom den inte klipper när det går för laddning heller så blir gräset så långt att ytter hjulen fastnar.

eleson skrev:
Jag känner igen även det problemet, eftersom den inte klipper när det går för laddning heller så blir gräset så långt att ytter hjulen fastnar.
Just, börjar bli lite för mycket bekymmer med denna maskin, den borde iaf klippa så den kan komma till ladd stationen tycker man...

zno skrev:
Ingen Landroid klipper över tråden. Menar du att fronten på klipparen går över med 10-12 cm?

Vad menar du med att den fastnar? Menar du när den följer tråden för att gå på laddning?
Jag har väl inte läst rätt i tråden men jag trodde det stod på några ställen att den klippte en bit
över tråden...

eleson skrev:
Även om den hade klippt på sin väg till laddstationen hade den inte klippt rent för ytterhjulen då den ju inte klipper så brett, det är alltså ingen fungerande lösning så länge maskinen går gränsle över linan.

Siles skrev:
Jag har väl inte läst rätt i tråden men jag trodde det stod på några ställen att den klippte en bit
över tråden...
Jodå, min v1.0 klipper ca. 10 över tråden, men det räcker ju förstås inte för att ytterhjulet skall gå i klippt gräs. Men jag har inga problem med det, bara att köra trimmern varannan vecka vilket inte är särskilt jobbigt :rolleyes:

Siles skrev:
Just, börjar bli lite för mycket bekymmer med denna maskin, den borde iaf klippa så den kan komma till ladd stationen tycker man...
Ingen maskin som går gränsle över tråden, förutom möjligen Robomov, klipper brett tillräckligt för att ytterhjulen skall gå i klippt gräs. Däremot kan t.ex HQ fås att gå lite innanför tråden hem och går alltså därmed i klippt gräs. Så betalar man mer får man förstås bättre funktionalitet ;)

peternicklas
Om man nu jämför 2012 års Landroid med M så lämnar de ungefär samma oklippta område. M är både kortare och smalare vilket medför att slingan kan ligga c:a 15 cm närmare hinder.

Inatt fick även jag bekymmer. Hittade klipparen utanför slingan. I displayen stod det regn, så jag antar den var på väg hem. Nån timme senare hade den fastnat i häcken. Observerade den efteråt och det verkar som att den kör för långt över tråden när den kommer vinkelrätt mot den. Beroende på vad den krockar med där så vänder den eller fortsätter tills den fastnar.
Konstigt måste jag säga, den har funkat helt perfekt fram tills nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.