Byggahus.se

Worx Landroid 2.0

1409k läst  5,8k svar

1. svartöra
    Medlem · Nivå 11
    Här har vi den.

• Laddar…
  2. B
    Medlem Nivå 5
    Hej. Har en WR105Si (inköpt 2019) som ej vill gå framåt längre, den vill bara gå bakåt.
    Lyfter man upp klippen så gör hjulen framåt en liten kort stund men den vände hjulen håll. Någon som har tips på var de kan vara?
    Klippte hur fint sin helt under dagen men inte på kvällen. Har varit ganska blött/duktigt den sista veckan

3. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Låt firman du köpte den, lösa problemet.
    Du har väl fortfarande garanti?

4. B
    Medlem Nivå 5
    De är tyvärr inte särskilt duktiga på de företaget som lagar worx i Sverige..

5. I
    Medlem Nivå 8
    Precis så betedde sig min också när kretskortet i laddstationen hade havererat och gav slingsigmal men ingen laddström. Därför backar klipparen ut och försöker igen. Då hade Clas Ohlson kretskortsats för en femhundring, vilket löste mina problem, nu får man väl leta på nya ställen.

6. K
    Medlem Nivå 2
    Let me repair har nog delarna.

7. A
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Då var det min tur att få problem.
    Har en Landroid 791 där knappsatsen gett upp.
    Började strula i somras och läste här och bytte språk till Engelska på chans. Blev rätt paff när knappsatsen sen fungerade
    Men nu funkar bara ett fåtal knappar. Givetvis fungerar inte två siffror i min pinkod. Maskinen hade stannat och nu kan jag då inte starta den.

Någon som bytt knappsats själv?
    Letmerepair sålde dom för runt 400 kr + svindyr frakt...

Mvh
    Andreas

8. K
    Medlem Nivå 2
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    868539A4-BD49-42EC-A806-688B45517EC7.jpeg
    Ibland lockar det att dra sprinten. Klipparen går inte att ladda och den vägrar klippa. Så fort den startar så lägger den av och börjar leta efter boet direkt. Någon som har varit med om liknande? PS det är en tom övningsgranat, just for show.

9. R
    Medlem Nivå 1
    Är den varm eller är det fel på sensorn?

10. K
    Medlem Nivå 2
    Plockade ur batteriet direkt men det Var svalt, vilken sensor tänker du på?

11. R
    Medlem Nivå 1
    Den som sitter i batteriet, vad står det i service-menyn efter "T:"? Eller tog du inte bilden när du hade problem med klipparen?

Redigerat 2 sep 07:41
  12. K
    Medlem Nivå 2
    Jo tog bilden när batteriet var för varmt(?) och den inte ville klippa. Visste inte om ngn sensor i batteriet

13. ekaa88
    Husägare · Nivå 11
  14. zno
    Medlem Nivå 7
    Hej,

Har en Worx M från 2013 (som jag antar är en WG790E, lappen har fallit bort) där ena framhjulet packat ihop. Efter mycket om och med, läs vinkelslip, fick jag bort det gamla hjulet bara för att märka att det nya jag beställt från Classe (https://www.clasohlson.com/se/Hjul-Främre-Worx-Landroid/51-2920?showSpareParts=true) inte gick att trycka dit. Hålet där axeln ska in är helt enkelt för litet, eller så har axeln "svällt" vilket skulle förklara varför jag fick ta till vinkelslipen för att få bort kullagret på det gamla hjulet. Det gäller alltså ett nytt löst hjul utan fästbygel som uppges passa till en WG791E. Kan diametern på axlarna verkligen skilja mellan dessa modeller?

15. R
    Medlem Nivå 1
    Det står vad det är för maskin när du startar den, enligt bilden i inlägg #5833. Kolla att det är rätt artikelnummer du har fått hem från klasse när du vet vilken maskin du äger. Jag använde en lageravdragare från feltema när jag bytte mina. Inbillar mig att avdragaren är något mer skonsam än vinkelslipen. När du ändå håller på kan du byta till rostfria lager från kullager.se de lager som worx pillar dit är ren skit och rostar sönder efter 3-4 höstar. Grannen har haft samma lager på sin husqvarna i 15 år och hjulen snurrar hur bra som helst så det går att bygga kullagrade hjul som håller.