359 661 läst ·
1 323 svar
360k läst
1,3k svar
Worx Landroid 1.0 första modellen
Jag får testa lite, kan ju snedda av hörnet lite så det blir som en trekant i hörnet.MBygga skrev:
I övrigt måste jag säga att jag e grymt nöjd med min Landroid, Nu börjar gräsmattan se riktigt bra ut!
Du har ju fått en del svar på Indegosidan men generellt beror ju valet av robot på flera faktorer såsom hur stor gräsmatta som skall klippas, form och hinder på den, om man prioriterar snabb klippning eller tyst klippning, om man har mycket grenar, kottar eller fallfrukt, om man har branta slänter mm. Så utan att veta mer är det ju lite svårt att tipsa.
Genrellt är Boschen smartare klipper snabbare men mer ljudlig och lite känslig i tekniken vad man kan läsa. Landroid L har enkel men smart slumpvis klippning, har regnsensor (kan väljas bort om man inte vill ha det), är nog tystast av alla dagens robotar, klarar lite mer gräsyta än Boschen men har en stor nackdel i att inte tåla grannrobotar inom 3,5 meter.
Genrellt är Boschen smartare klipper snabbare men mer ljudlig och lite känslig i tekniken vad man kan läsa. Landroid L har enkel men smart slumpvis klippning, har regnsensor (kan väljas bort om man inte vill ha det), är nog tystast av alla dagens robotar, klarar lite mer gräsyta än Boschen men har en stor nackdel i att inte tåla grannrobotar inom 3,5 meter.
Var någonstans är det bäst att köpa en Landroid L idag?
Har kollat på prisjakt och billigaste är ca 9990 kr.
Finns det någon fysisk affär som har något bra erbjudande just nu? Någon som vet om någon fysisk affär som kommer ha inom snar framtid?
Har kollat på prisjakt och billigaste är ca 9990 kr.
Finns det någon fysisk affär som har något bra erbjudande just nu? Någon som vet om någon fysisk affär som kommer ha inom snar framtid?
Om du går in på deras hemsida http://worxlandroid.com/sv/ och klickar på köpställen så finns det i ett antal städer återförsäljare som verkar vara fysiska butiker, Jem & Fix har de flesta. De verkar dock bara lagerföra M versionen men da kan kanske ta in L också, ring och fråga om du nu har du någon i närheten. Annars är det nog ofarligt och dessutom fraktfritt att köpa från t.ex. Duabhuset.solvalla skrev:
Att Stiga stör HQ vet jag inte vad det kommer ifrån. I kvarteret hemma samexisterar de fint med bara decimetrar mellan slingorna. Bosch verkar störa ut alla andra märken vad jag förstått, och isåfall så skulle jag tro att de därmed strider mot CE direktiven som i princip säger att man "inte får störa marknaden för existerande state-of-the-art produkter". Otillbörlig konkurrans som det så fint heter. Skulle inte förvåna mig om det då blir rättsliga efterspel mot Bosch från de andra tillverkarna... Ingen tjänar ju på att det blir vilda västern som Petternicklas säger och konstigt om Bosch vill stå som Svarte Petter. Gynnar ju inte direkt deras varumärke. Inte heller utvecklingen av robotmarknaden, folk blir ju tveksamma om detta ska eskalera och alla tillverkare måste tävla i "mest störande system". Ohållbart
Redigerat:
Det är Wiper som stör ut HQ står i en tråd här på forumet.M J skrev:
http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/213498-wiper-stor-ut-min-automower.html#post1738054
Jag skrev fel. Men oavsett detta så är det ett stort problem. Detta med CE har jag inte tänkt på. Då skulle jag kunna dra det att min Landroid är utstörd av en HQ. Pratade med HQ i går och även Stiga stör ut HQ men där finns det ett sätt att komma ifrån problemet. När det gäller Bosch sär är det samma sak, det finns en lösning på problemet.
Redigerat:
Alla Succetti (Wiper, Stiga, Ambrogio) klippare kan dra ner sin signal så att de ej stör längre,peternicklas skrev:Det är Wiper som stör ut HQ står i en tråd här på forumet.
[länk]
Jag skrev fel. Men oavsett detta så är det ett stort problem. Detta med CE har jag inte tänkt på. Då skulle jag kunna dra det att min Landroid är utstörd av en HQ. Pratade med HQ i går och även Stiga stör ut HQ men där finns det ett sätt att komma ifrån problemet. När det gäller Bosch sär är det samma sak, det finns en lösning på problemet.
Som det ser ut i dag så finns det ingen lösning på Bosch problemet, mer än att flytta slingan några meter ifrån Bosch tomten. Vad du har hört att det finns för lösning vet jag inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall också tillägga att när jag trycker "home" så står det "stäng luckan för att ladda" stänger fönstret och det står då "söker laddstation" men ingenting händer. Det varken piper eller flyttar på sig. Puttade då själv in den i laddaren och öppnade sedan fönstret och följande meddelande visas dåKanstrup skrev:[bild] upptäckte idag att landroiden inte varit ute. Gick bort och kollade och då stod den avstängd i laddaren. Startade den, slog in pinkoden och som vanligt visas "stäng fönstret för att starta" upptäcker dock som på bilden att batteriet visar 0% provar ändå att stänga fönstret men ingenting händer... Lossade kåpan och kollade så ingen sladd eller liknande hade lossnat men allt verkade tills synes ok. Vad har hänt? Jag kan ju inte få den att ladda upp batteriet om jag inte får den att starta och gå hem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trycker "home" och det står då "söker laddstation" samt "stäng fönstret för att ladda" stänger det och då står det "söker laddstation" men ingenting händer....
Antar att du kollat att själva laddaren lyser grönt och att blå lampan lyser på Laddstationen. Kolla så du inte har för mycket smuts i laddintagen på LD så att den inte får kontakt. Vad händer om du drar ur den ur laddstationen, trycker på Home, stänger locket och skjuter in den i laddaren manuellt då det står söker laddstation?Kanstrup skrev:Skall också tillägga att när jag trycker "home" så står det "stäng luckan för att ladda" stänger fönstret och det står då "söker laddstation" men ingenting händer. Det varken piper eller flyttar på sig. Puttade då själv in den i laddaren och öppnade sedan fönstret och följande meddelande visas då
Trycker "home" och det står då "söker laddstation" samt "stäng fönstret för att ladda" stänger det och då står det "söker laddstation" men ingenting händer....