Hejsan!

Det är så att jag har börjat använda den här i tvättstugan i källaren! Och jag har fått till mig att man ska använda den när man har tvättat! Det ska tydligen blåsa ut varmt luft men jag tycker att det blåser kall luft! Hur funkar den här maskinen egentligen?
 
  • Luftavfuktare av märket Wood's i källaren med belysta funktioner för läge, hastighet och timer. Digital display visar 35.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mahhee skrev:
Hejsan!

Det är så att jag har börjat använda den här i tvättstugan i källaren! Och jag har fått till mig att man ska använda den när man har tvättat! Det ska tydligen blåsa ut varmt luft men jag tycker att det blåser kall luft! Hur funkar den här maskinen egentligen?
det är en värmepump från kina
luftens temp brukar mer eller mindre samma som rummet
dvs du har fläkt, kondensor och förångare efter varandra
så länge det kommer vatten i behållaren fungerar den (vilket kan vara lite si och så med)
 
Värme avges när vattenånga kondenserar till vatten och drivenergin till kompressorn och fläkten ger normalt en ljummen luftström och viss uppvärmning i rummet aggregatet står.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.