18 625 läst ·
52 svar
19k läst
52 svar
Wixey Digital Vinkelmätare för $40
Om vi säger så här: 0,1 grader räcker för snickeri. Tänk på vilka fina alster som producerades för 300-400 år sedan utan instrument med den precisionen, så behovet av högre precision borde inte finnas för en hobbysnickare (jag talar för mig själv, jag är inte utbildad möbelsnickare).
Notera att det räcker med en grad i bordet eller knappt synbar träflisa så har man en förändring på 0,1 grader och då har man i praktiken inte mycket nytta av 0,05 grader upplösning/ precision.
Har en Wixey, funkar utmärkt, men den ska hanteras med öm hand och inte förvaras i fickan
den innehåller rörliga delar.
Den som Jula sålde en gång i tiden hade kass kvalitet, därför drog dom tillbaka den.
Notera att det räcker med en grad i bordet eller knappt synbar träflisa så har man en förändring på 0,1 grader och då har man i praktiken inte mycket nytta av 0,05 grader upplösning/ precision.
Har en Wixey, funkar utmärkt, men den ska hanteras med öm hand och inte förvaras i fickan
Den som Jula sålde en gång i tiden hade kass kvalitet, därför drog dom tillbaka den.
http://www.machine-dro.co.uk/ säljer den för GBP 25.50 ink. frakt till Sverige. Beställde igår. Vi får väl se om den landar snart.
Ah... då skulle man kanske kollat runt lite mer för att få reda på vilken av de två produkterna folk gillar bäst.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Valsputs Holzmann ZS 400U med Wixey WR550 digitalinställning.
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Digital höjdavläsare för planhyvel, Wixey WR510?
Verktyg & Maskiner -
Digital vinkelmätare för bordssåg, funkar de billiga?
Verktyg & Maskiner -
Var köpa nedan typ av digital vinkelmätare
Verktyg & Maskiner -
Digital vinkelmätare Bosch GAM 220 MF vs PAM 220 - Blå vs. Grön Bosch?
Verktyg & Maskiner