MrMagic skrev:
Kör handukstorken på varmvattencirkulationen istället !!  Blir varmt och gott !!

ja, men det kräver en omfattande ombyggnad, vilket jag inte har lust med.
har klarat mig bra i det andra bardumet, ser handukstorken märt som en handukshängare.

Men varför måsta du köra med 12 mm då? Köp en snutt 15 mm så funkar allt med kopplingar och väggbrickor.

synpunkter skrev:
Men varför måsta du köra med 12 mm då? Köp en snutt 15 mm så funkar allt med kopplingar och väggbrickor.

Det var bara det att jag har 12 slang från golv väremen & kopplingar til denna mot golvvärmecentralen där jag har tänkt att koppla in handukstorken

Jo jag antog det, men om det inte är så många meter så skulle jag köpa 15 mm rör-i-rör och tillhörande kopplingar till golvvärmecentralen.

synpunkter skrev:
Jo jag antog det, men om det inte är så många meter så skulle jag köpa 15 mm rör-i-rör och tillhörande kopplingar till golvvärmecentralen.
Jag ska överväga det allternativet

Hoppas nån fortfarande läser denna tråd.

Kan jag inte bara ta en vägbricka, typ den vi prata om att jag skulle ta för hanfatet, fast en som är för 12 rör (finns det) ävan om den är för rör, så går det väll att kläma slangen?

innan för väggen behöver jag ju inte nånting igentligen, då 12 slangen är lätt att böja & kollar att sitta fast i vägbringan när kopplingen klämtfast den.

vad tror ni ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.