Byggahus.se

Willab, Landskap eller Mekoflex partier?

1. Snoevaranen
    Medlem Nivå 1
    Hej på er! Jag är i färd med att glasa in min altan. Jag kommer isolera hela altanen ordentligt men är lite rådvill i vilken leverantör jag ska välja.

Jag vill ha skjutpartier och är inne på ett parti i vår/höst men så råkade jag snubbla över "landskap of sweden" som sålde vinterpartier till kraftig rabatt, dock hittar jag ingen info om dessa.
    Jag har annars kikat på Mekoflex, problemet med dessa är aluminiumpartier utan någon bruten köldbrygga någonstans. Glaset hos mekoflex har ett U-värde på 1.3, men de hade inget värde på hela partiet.

Willab garden uppger ett u-värde på sina vår/höst på 1.6. U-värde på hela partiet är 2.3.

Sedan har vi då Landskap of Sweden som enligt de själva är vinter/året-om, dessa har ett redovisat U-värde på 1.9 för hela partiet med bruten köldbrygga på hela partiet, U-värdet låter dock högt för ett vinterparti?

Är det någon som kan rekommendera eller avråda något av partierna? Mest nyfiken är jag på Landskap of Sweden, dock känns det som ett osäkert kort med tanke på att de bara finns i en butik.

Ni kan själva se landskap på https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/uterum/vintertradgard/

Tar gärna emot åsikter om dessa partier, bra som dåliga!