4 012 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
WI-FI Routrar - samma täckning?
Ja, och jag säger att jag kan för lite om mobiltelefoni för att säga mot den uppgiften. Jag svarade ursprungligen på en fråga om WLAN så vi kan släppa mobiltelefonin för min del.P Pin skrev:
I hemmet, med vanlig WLAN-utrustning är dock högre uteffekt nästan alltid en dålig idé. Det är som sagt bättre att köra på fler APs med lägre effekt.
Ja, att byta till bättre antenn har jag redan sagt är en bra idé om man vill öka räckvidden åt båda hållen. Det kommer att öka både uteffekten och känsligheten. Att bara öka uteffekten genom att trycka in fler watt i den kommer bara att öka räckvidden åt ett håll, eller hur?K Kane skrev:
Så jag vet inte vad det är du argumenterar mot längre
Frågan kvarstår dock hur effektbalansen ser ut för WiFi (vi lämnar mobiltelefoni därhän).
Det borde rimligen vara så att allt är designat för balans från början, dvs upplänk och nerlänk är lika begränsande. I så fall tillför det inget att dra på mer effekt i sändaren på AP/Router. Skulle nerlänken redan vara starkare borde den minskas i effekt till det är balans.
Det jag misstänker komplicerar frågan är att det är diverse enheter uppkopplade i hemmet via WiFi med troligen väldigt olika egenskaper på förmågan att sända och ta emot signaler då några enheter är stora och påkostade och andra är små och billiga.
Det borde rimligen vara så att allt är designat för balans från början, dvs upplänk och nerlänk är lika begränsande. I så fall tillför det inget att dra på mer effekt i sändaren på AP/Router. Skulle nerlänken redan vara starkare borde den minskas i effekt till det är balans.
Det jag misstänker komplicerar frågan är att det är diverse enheter uppkopplade i hemmet via WiFi med troligen väldigt olika egenskaper på förmågan att sända och ta emot signaler då några enheter är stora och påkostade och andra är små och billiga.
Klicka här för att svara