Är ny stolt ägare av en Genesis E-330 GBS men när jag byggde ihop den igår så saknas regulatorslangen till gasolen. I manualen är där en sprängskiss där den är med (nr 41). Men den fanns inte med i kartongen. Skall inte denna ingå eller måste man köpa denna separat?

Den ingick ( låg i förpackningen blad de andra 942 ;) delarna) när jag köpte för en månad sedan sedan.

Ingick även regulator och slang till den jag köpte för några månader sedan.
Grymt trevlig grill får jag lov att säga, så grattis till ett bra köp:)

Jag mailade Weber och fick till svar att man skulle få med den vid köpet. Körde förbi Netonnet och fick en i kundtjänst.

Jag är sjukt nöjd med grillen. Vilken finish och kvalité. Känns ordentlig i jämnförelse med flera konkurrenter.

Köpte med en e330 gbs på netonnet idag. Medföljer det ingen gasnivåmätare till svenska versionen?

Gasnivåmätare?!
Vad menar du för något? :)

Ah, nej jag fick då inte med nån sån till vår 330.
Nederdelen är välventilerad, gasolen är tung och sjunker.

Det är en mätare som visar hur mkt som är kvar i tuben :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hehe, där ser man :)
Ja nej inget sånt.. hade varit trevligt men, tyvärr.

Kanske bara amerikanska marknaden, säkert inte godkänt här :P

Hur gör ni med tuben, inne i skåpet eller utanför?
Har läst att man inte får förvara i skåpet kanske?

Jag har för mig det är ok på Webers, dom ska vara godkända för det, iaf en liten tub.
Själv har jag en 10PC, hängandes på sidan. :)

thestaar skrev:
Kanske bara amerikanska marknaden, säkert inte godkänt här :P
Det är jänkarna som kör med tryckmätare.
Det funkar inte att mäta trycket för att veta hur mycket gas som finns kvar i en gasolflaska, gasen är kondenserad med en viss mängd i gasform och trycket varierar snarare med temperaturen, än med mängden kvarvarande gasol eftersom den är i både gas- och vätskefas inne i flaskan.

Vilken flaska tror ni man får plats med i skåpet, en pc5? :)

trattalask
PC/PK5 passar bra i skåpet. Dock kör jag med en PK10 utanför istället. Då slipper man byta så ofta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.