Jag har stött på ett problem med min Weber Genesis E330. Det är dags att byta gasolslang, men kopplingen till den slang som sitter på har kärvat fast i kopplingen i grillen.
Frågan är vad jag kan göra för att lossa den? Kan jag smörja med klassikern 5-56?
Tacksam för förslag!
Frågan är vad jag kan göra för att lossa den? Kan jag smörja med klassikern 5-56?
Tacksam för förslag!
Här är en bild på anslutningarna. Jag har köpt grillen begagnad och förgående ägare verkar ha tagit i ordentligt när han skruvade fast slangen.
Hittade instruktionen till slangen. Det står ”Vissa anslutningar är vänstergängade”.
Det var ju till stor hjälp. Den nya slangen är vänstergängad så förhoppningsvis är den gamla det med. Fast ser det inte ut som att det är en extra kopplingsdel?
Vågar jag spraya lite 5-56 eller dylikt?
Hittade instruktionen till slangen. Det står ”Vissa anslutningar är vänstergängade”.
Det var ju till stor hjälp. Den nya slangen är vänstergängad så förhoppningsvis är den gamla det med. Fast ser det inte ut som att det är en extra kopplingsdel?
Vågar jag spraya lite 5-56 eller dylikt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Behöver du lossa något om du bara ska byta slangen? Klipp bort den gamla och dit med den nya med ny slangklämma borde väl fungera? Eller har du en ny slang med färdigmonterade "kopplingar"?
Jag köpte en ny Weber originalslang med färdigmonterade kopplingar, tänkte att det skulle vara enklast.Alfredo skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Klicka här för att svara