1 954 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
webbutik
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
När jag tittade i början på året så var Sigro.se bäst i pris. Då på Ifö sign. De brukar ha ett bra paketpris.
Rinkaby låg då lite lite dyrare. Övriga webutiker som jag känner till låg alla avsevärt högre, eller hade inte något som gick att jämföra pris på.
Jag har bra erfarenhet av både sigro och Rinkaby. Sigro har en lite jobbig betalningsrutin. De tar inte kontokort. I normalfallet skall man betala till postchauffören som kör ut grejorna (vilket jag tycker är besvärligt) . Man kan dock skriva på ordern att man vill betala till deras bankgiro (eller pg, kommer inte ihåg). Då får man betala efter ordererkännandet.
Rinkaby låg då lite lite dyrare. Övriga webutiker som jag känner till låg alla avsevärt högre, eller hade inte något som gick att jämföra pris på.
Jag har bra erfarenhet av både sigro och Rinkaby. Sigro har en lite jobbig betalningsrutin. De tar inte kontokort. I normalfallet skall man betala till postchauffören som kör ut grejorna (vilket jag tycker är besvärligt) . Man kan dock skriva på ordern att man vill betala till deras bankgiro (eller pg, kommer inte ihåg). Då får man betala efter ordererkännandet.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
De verkar ha just Ifö sign till paketpris, vilket Sigro inte har just nu.
Det är dock lite dyrare än vad Sigro var när jag handlade just en sådan i April. Den kostade då 4023 kr.
Det är dock lite dyrare än vad Sigro var när jag handlade just en sådan i April. Den kostade då 4023 kr.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
I den här tråden (och i hel del andra) har användare "Ramin" utalat sig om hur bra badshop.se är. Det har visat sig att han är anställd eller på annat sätt anknuten till företaget.
I ett inlägg jag just tog bort har han dock helt korrekt skrivit att Sigro debiterar frakt (eller "expeditionsavgift), vilket badshop inte gör.
Efterssom en övervägande del av de positiva omdömmena om företaget här är skrivna av denne användare bör man kanske ta en kritisk blick på andra referenser ang. företaget.
I ett inlägg jag just tog bort har han dock helt korrekt skrivit att Sigro debiterar frakt (eller "expeditionsavgift), vilket badshop inte gör.
Efterssom en övervägande del av de positiva omdömmena om företaget här är skrivna av denne användare bör man kanske ta en kritisk blick på andra referenser ang. företaget.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Ramin som svar på din fråga, gick inte att skicka PM till dig, du har val att inte få PM.
Tittar på Rinkaby, vvsinfo.se, badshop.se, hemvaruhuset.se, bygghemma.se,
vvsonnet.se, bynor.se, Sigro.se, men också på Bauhouse, Hornbach
Hornbach har bra priser och är många gånger billigare annars blir de med sina 10% garantipris. Det fungerar ju inte ihop med nätpriserna förstås.
Brukar söka på produkten först på pricerunner och prisjakt, kan ju finnas någon kampanj någonstans
Tittar på Rinkaby, vvsinfo.se, badshop.se, hemvaruhuset.se, bygghemma.se,
vvsonnet.se, bynor.se, Sigro.se, men också på Bauhouse, Hornbach
Hornbach har bra priser och är många gånger billigare annars blir de med sina 10% garantipris. Det fungerar ju inte ihop med nätpriserna förstås.
Brukar söka på produkten först på pricerunner och prisjakt, kan ju finnas någon kampanj någonstans
Redigerat:
Vi har beställt duschblandare och diskho från badshop.se. Dom var billigast på det vi skulle ha. Dom försökte ringa ifrån fraktbolaget men fick inte tag på oss så leveransen hade gått tillbaka till Stockholm. Vi ringde dit och efter två dagar fick vi varorna. Så vi kan verkligen rekommendera dom.
Frej Jonsson har just nu 20% på allt. När vi jämförde Sigro och Frej så var inte skillnaden mellan de båda stor men med Frejs kampanj så kom vi undan med ett jättebra pris till inredning för två badrum och en wc. Ibland har man tur!
Klicka här för att svara