Jag är precis i slutskedet av byggnation av ett nytt badrum. Allt är beställt och utfört av yrkesfolk och i fredags monterade de toalettstolen. Nu under helgen så inser jag att stolen sitter dryga 18 cm från bakomliggande vägg och det ser inte klokt ut. När jag mäter lite så kommer jag fram till att de förmodligen dragit avloppet för långt ut ifrån väggen. Det här är inget jag tänkt på tidigare och jag hade aldrig en tanke på att kontrollmäta avloppens placering innan gjutningen.
Jag ska givetvis prata med firman direkt imorgon bitti, för tillfället undrar jag om någon vet om det finns någon modell av toalettstol som har avloppet lite mer på mitten och därmed bygger lite mer bakåt? Jag har sett att det finns stosar som är excentriska, men det flyttar inte stolen tillräckligt så jag tänker att man kanske kan försöka tjäna lite mått på flera punkter.
Stolen som sitter nu är en IFÖ Spira 6260.