7 148 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Wall & Water
Detta är en skiva som är godkänd i Norge att användas i badrum. Har någon monterat den ännu? Den heter wall & water och är 60 x 240 cm och kommer från Alloc.
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=12893&visdybde=2&aktiv=12893
http://www.alloc.se/cgi-bin/alloc/imaker?id=12893&visdybde=2&aktiv=12893
Ja du, vad skall man säga om detta ? det har skrivits mycket om samma konstruktion i tidigare trådar, sök och finn.
Ett par reflektioner
Anslutning golvmatta mot läktad vägg ? skall mattan hänga i luften?
Utåtgående hörn? Fönsternicher ?
Hur ansluts blandare etc ?
Vem är behörig / utbildad på produkten ?
Vem godkänner ? Jublar försäkringsbolagen ?
osv osv
Ett par reflektioner
Anslutning golvmatta mot läktad vägg ? skall mattan hänga i luften?
Utåtgående hörn? Fönsternicher ?
Hur ansluts blandare etc ?
Vem är behörig / utbildad på produkten ?
Vem godkänner ? Jublar försäkringsbolagen ?
osv osv
Ja du jag úndrar jag med. Det är en oerhört attraktiv produkt dock. Bara för att den inte är känd här i Sverige behöver det inte betyda att den är dålig.
En liknelse; hur lång tid har det inte tagit för påslösa dammsugare till rimligt pris att komma ut på den svenska marknaden i nämförelse med t ex den tyska?
Men åter tillbaka till Wall&Water.
De ger livstids garanti för produkten i boendemiljö. Och då är bl a Vattentätt uppspaltat i listan. Men man vet för lite och skulle gärna vilja se ett test eller referensprojekt.
För övrigt så är jag oerhört nöjd med mitt Alloc Commercial Stone golv i hallen. Ser ut som klinker och oerhört reptåligt! Dessutom lättlagt.
En liknelse; hur lång tid har det inte tagit för påslösa dammsugare till rimligt pris att komma ut på den svenska marknaden i nämförelse med t ex den tyska?
Men åter tillbaka till Wall&Water.
De ger livstids garanti för produkten i boendemiljö. Och då är bl a Vattentätt uppspaltat i listan. Men man vet för lite och skulle gärna vilja se ett test eller referensprojekt.
För övrigt så är jag oerhört nöjd med mitt Alloc Commercial Stone golv i hallen. Ser ut som klinker och oerhört reptåligt! Dessutom lättlagt.
Det är ingen, mig veterligen, här som har hävdat att den är dålig för att den inte är känd i Sverige. Men läs Peterands invändningar i inlägget precis ovanför, det är precis samma saker som slog mig när jag kikade på produkten. Jag undrar om det här har blivit någon succé någonstans.
Då förstod du mig fel om du tror att jag påstod att någon annan sagt så. Jag skrev fritt om mina tankar och mina betänkligheter angående denna produkt. Summa summarum: Jag är oerhört intresserad av dess funktion, men vet för lite.jon_h skrev:
Medlem
· västernorrland
· 29 inlägg
Har precis lagt ut samma frågor till en försäljare (han tyckte det var en bra fråga, alltså anslutningen glov/vägg). I nischer/fönster sätter man väl en list ytterhörn/innerhörn mm men det var också en fundering som de skulle kolla upp. Väntar med spänning på svar, tycker den verkar för bra för att vara sann. Finns en liknande som Heter Fibo-Trespo, har kollat de också, ska se om de har samma svar på samma frågor
Klicka här för att svara