4 246 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
vvs rör fördelare, är det bra att ha?
Jag bygger den nu så det finns nu bara plyfa väggar. Från ventilen går ut rör till badrums grejer och rör med t koppling inne I väggen till tvättstugan. sen från tvättstugan (som är tätskikt) inne I väggen till köket. allt är synligt och hantverkarna tätar allt nästa veckaTomtom79 skrev:
SKa det vara utanpåliggande rör så låter det ju rimligt. Finns en del regler med hur rörgenomföringar får se ut i våtutrymme dock så kan ju vara det som ställer till det, att man med utanpåliggande tvingas gå genom väggen i en våtzon? Då vill man istället gå inne i väggen och måste således koppla samman någonstans.
Du bygger förstås precis som du vill!! Det blir bäst så!U UkJay skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Osäker på om jag tolkar rätt, du menar att kopplingen sitter i väggen?U UkJay skrev:
Det är ett grovt fel enligt reglerna. OM du får en vattenskada så kommer inte försäkrinbgsbolaget att gilla dig. Det kan tom. vara så att även om skadan inte har med just t kopplingen att göra, så konstaterar de att VVS är inte fackmannamässigt utfört, därmed ingen ersättning.
nej nej. förlåt mitt Svenska. Allt är synligt (kopplingar och rör) och ventil I badrummet.H hempularen skrev:Osäker på om jag tolkar rätt, du menar att kopplingen sitter i väggen?
Det är ett grovt fel enligt reglerna. OM du får en vattenskada så kommer inte försäkrinbgsbolaget att gilla dig. Det kan tom. vara så att även om skadan inte har med just t kopplingen att göra, så konstaterar de att VVS är inte fackmannamässigt utfört, därmed ingen ersättning.
Then from the bathroom à pipe will go through the wall to the tvättstuga then from the tvättstuga to the kitchen. nothing is hidden really inside walls. just pipés going through walls. Bathroom and tvättstuga being both isolated against water.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Backventiler rörfördelare utgående varmvatten?
Vatten & Avlopp -
Lurad av VVSare? Avloppsrör till toalett och tvättställ
Vatten & Avlopp -
Rör genom mätarskåp VVS
Tvättstuga -
PEM32 till Vattett fördelare med anslutning för 22 mm kopparrör
Vatten & Avlopp -
Hur ska jag koppla 1-rörsfördelaren?
Värme allmänt