4 698 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
VVS hjälp! Vattenelement! Se bilder
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Avtappningen har absolut ingenting med ev radiatorer att göra. Avtappningen är om du vill tömma hela systemet på vatten om du behöver göra nå ingrepp. En dedikerad avtappning är inget krav på det viset. Finns det ingen så får man lossa vid nån radiatorkoppling och dränera på det viset.
Och vid dom flesta arbeten i radiatorsystemet behöver man sällan tappa av systemet så lågt som nere vid vid källargolvet. Det är sällsynt.
Monterad där ifall man vill göra en total avtappning p g a kallställning, radiatorbyte i källaren etc.
Monterad där ifall man vill göra en total avtappning p g a kallställning, radiatorbyte i källaren etc.
Ska man vara petig med nomenklaturen så är:
- Propp
- Nippel + Huv
Inte samma rördel i VVS-världen (även om funktionen blir precis densamma).
Detta ser, som Krilleman påpekat, ut att vara det sistnämnda.
Gängtejpen gör lite ont i mig bara
- Propp
- Nippel + Huv
Inte samma rördel i VVS-världen (även om funktionen blir precis densamma).
Detta ser, som Krilleman påpekat, ut att vara det sistnämnda.
Gängtejpen gör lite ont i mig bara
Produkter som diskuteras: "Gängtejpen"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Den gör ont för alla som ser den.M MagHam skrev:
Gängtejp borde förbjudas att användas för värmesystem i hus!!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
